תפריט נגישות

סמ"ר יצחק איציק גינגולד ז"ל

יצחק גינגולד
בן 22 בנפלו
בן יפה וברוך
נולד בפתח תקוה
בכ"ב בניסן תש"ט, 21/4/1949
התגייס ב-אוקטובר 1968
שרת בחיל האויר טייסת תחזוקה
נפל בעת מילוי תפקידו
בט"ו בתמוז תשל"א, 8/7/1971
מקום נפילה: חוף דקלה - "חוף העשרה"
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול

קורות חיים

יצחק (איציק) גינגולד בן ברוך ויפה. נולד בפתח-תקוה ביום כ"ב בניסן תש"ט (21.4.1949). כאשר מלאו לו ארבע שנים עברה משפחתו למושב גת-רימון. התחיל את לימודיו בביה"ס היסודי בכפר-גנים, המשיך בבית- הספר פיק"א וסיים בבית הספר התיכון העירוני על שם "ברנר". בילדותו היה יצחק ילד שובב, חייכני ופיקח אך הצטיין בדייקנות, סדר ונקיון. התעניין בעבודות ניסור בדיקט ובעץ ואהב לצייר דמויות של ילדים, אניות וכו'. להעתיקן על גבי לוחות-עץ, לנסרן ולצבוע אותן - ואלה שמשו תמונות קישוט לחדר-הילדים. הקדיש מזמנו לאיסוף בולים, מטבעות וגלויות צבעוניות מרחבי הארץ והעולם. כשהיה תלמיד בביה"ס התיכון התעניין בתעופה והיה חניך, ולאחר מכן מדריך בגדנ"ע אויר. השתתף בקורסים של טיסנאות וכן בהשתלמות פלס; הוא הוסמך כפלס (מדריך) במועדון. כן סיים קורס דאייה וקיבל כנפי דאייה. אהב לשחות בים והרבה לטייל בארץ, שנופיה משכו את לבו. לפני גיוסו למד אלקטרוניקה בביה"ס הטכני של חיל - האויר בחיפה.

התגייס לצה"ל בראשית אוקטובר 1968 ושירת בחיל-האויר ושימש בו כאלקטרונאי מוטס. במחצית 1971 הצטרף לצבא הקבע. הוא היה אחראי למחלקתו, היה לו סיפוק רב בעבודתו והיה מרוצה משירותו הצבאי.

ביום ט"ו בתמוז תשל"א (8.7.1971) מצא את מותו יחד עם תשעה מחבריו, בעת מילוי תפקידו בהתרסק מסוק חיל-האויר מול חופי אל-עריש. הובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית בבית העלמין בקרית-שאול.

בן 22 בנפלו.

במכתב תנחומים למשפחה כתב מפקד היחידה: "האסון שפקדנו בנפול בנכם קשה במיוחד מאחר שהלך מאתנו לא רק חייל אלא גם ידיד, חבר ורע, ששירת עמנו מספר שנים. בכל התפקידים והמשימות בהם השתתף בנכם, התגלה לנו כאדם בעל מרץ, מסור, נאמן ודבק במטרה".

בחוף דקלה, שבפתחת רפיח, אשר נקרא על-שם יצחק וחבריו "חוף העשרה", לא הרחק מן המקום בו נפל מסוקם, הוצב סלע שחם ענק לזכרם - "גלעד העשרה"; המושב הסמוך נקרא "נתיב העשרה"; פרשת חייהם ומותם הונצחה ספר, שהוצא לזכרם על-ידי המשפחות ונקרא "העשרה".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה