תפריט נגישות

טוראי אורלי אברהם אברם ז"ל

אורלי אברהם
בת 20 בנפלה
בת נורית וחוגי
נולדה בפתח תקוה
בח' באלול תשכ"ה, 5/9/1965
התגוררה בפתח תקוה
התגייסה ב-14.12.1983
שרתה בנח''ל של"ת ארצית 9857
נפלה בעת שירותה
בא' בחשוון תשמ"ו, 16/10/1985
מקום נפילה: נוה איתן
באזור טבריה והעמקים
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
הותירה: הורים, אחות-לילי ושני אחים - אורי ומנשה

קורות חיים

בת נורית (סעידה) וחוגי. נולדה ביום ח' באלול תשכ"ה (5.9.1965) בפתח-תקווה. היתה תינוקת שמנמונת, שאהבה לאכול ולזלול שוקולד. כשגדלה אורלי, נעשתה לילדה דקיקה ויפה. היא אהבה לעזור להוריה ולטפל באחיה הקטנים. את לימודיה החלה בבית-הספר היסודי 'עין גנים' והמשיכה אותם במגמת מטפלות בבית-הספר התיכון 'מימון' בפתח-תקווה. מטבעה אהבה אורלי ילדים ונתנה יד חמה ואוהבת גם למבוגרים. בחורה יפיפיה היתה, מאופרת תמיד בקפידה ומטופחת. בתקופה זו החלו נצני החיזורים ואהבות ראשונות.

היא השתייכה לתנועת הנוער העובד והלומד. היתה בחורה נאה, שקטה ועדינה. חיוך של עצב נראה תמיד משוך על פניה. אהבה ניקיון ולבוש לפי צו האופנה. למרות עדינותה אהבה להשתולל, לרקוד ולטייל. אורלי אהבה לקרוא ספרים ואת עבודתה בגן הילדים, והתמידה בביקוריה בבית-החולים אלי"ן שבו היה מאושפז אחיה מנשה, אשר חלה בניוון שרירים. במחלקה זו נהגה לשבת, לקרוא ולספר לילדים החולים. סוגי ספורט שונים היו חביבים עליה וכן חיות-בית למיניהן. היא השתייכה לגרעין שהתלכד בנוער העובד וגויס למסגרת הנח"ל.

בדצמבר 1983 גויסה אורלי לשירות חובה בצה"ל ואת שירותה הצבאי עשתה במסגרת גרעין הנח"ל "מעיין" בבקעה. המרחק מהבית היה מתיש, והגעגועים לבני המשפחה ולהורים היו רבים. לא אחת כמעט התייאשה, אבל המשיכה במסלול הרחוק. אהבתם של בני הגרעין עודדה אותה ונוצרה חממה ביתית. אורלי היתה המבשלת והאופה של הגרעין, ובכל אירוע פנו אליה בבקשה שתכין את אחד ממאפיה. בחופשות היתה מבלה בבית משפחתה ומבקרת את אחיה החולה. את תקופת השל"ת עשתה בקיבוץ נווה איתן, שם עבדה כמטפלת בתינוקות והוכיחה את ניסיונה הרב. חלומות רבים נרקמו בתקופה זו, חתונה, ילדים ויצירת בית חם ואוהב.

ביום א' בחשוון תשמ"ו (16.10.1985) נפלה אורלי בעת שירותה. במסיבת חתונה שנערכה בקיבוץ נווה איתן, אשר בה היתה פעילה בארגון ובמחול, נפלה לפתע וליבה נדם. היא הובאה למנוחות בבית-העלמין הצבאי סגולה בפתח-תקווה.

הותירה אחריה הורים, אחות - לילי ושני אחים - אורי ומנשה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה