תפריט נגישות

רס"ן זיו קולברג ז"ל

זיו קולברג
בן 25 בנפלו
בן רחל ועמיאל
נולד בכברי
בב' בסיון תשי"ז, 1/6/1957
התגורר בפתח תקוה
התגייס ב-נובמבר 1975
שרת בחיל המודיעין סיירת מטכ"ל
נפל בקרב
בי"ח בסיון תשמ"ב, 9/6/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: חלדה
באזור לבנון
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
הותיר: הורים, שתי אחיות ואח
בעל צל"ש ראש אמ"ן

קורות חיים

זיו בן רחל ועמיאל, נולד ביום ב' בסיון תשי"ז (1.6.1957) בקיבוץ כברי שבגליל המערבי. כשסיים זיו את כיתה ג', בסוף שנת 1966, עזבו הוריו את כברי ועברו לכפר-סירקין. את חמש השנים הבאות עשה זיו בכפר סירקין, אבל הקשר עם כברי לא נותק. כשסיים את בית-הספר היסודי, חזר זיו לכברי והשלים בה את לימודיו התיכוניים.

בנובמבר 1975 גוייס זיו לצה"ל, והוצב לשרת ביחידה קרבית נבחרת. הוא נשלח לקורס קצינים, וסיימו בנובמבר 1977. שלוש שנים לאחר מכן, לאחר שירות של שנתיים בקבע, הוא השתחרר בדרגת סרן.

מלחמת שלום הגליל פרצה וזיו למד במכינה לאוניברסיטה. ביום 6.6.1982 גוייס זיו, ונשלח לביצוע משימה מסויימת. לשם כך הוא צורף, יחד עם עוד כמה חיילים מיחידתו, לאחד מגדודי הצנחנים, שנעו לאורך החוף. לאחר סיום המשימה לא חזר זיו עם חייליו, אלא החליט להישאר ולהחליף מפקד נגמ"ש, שנהרג במהלך ההתקדמות.

ביום רביעי, י"ח בסיון תשמ"ב (9.6.1982), בשעות הצהריים, המשיכו כוחותינו להתקדם על כביש החוף ונכנסו לחלדה. קילומטרים ספורים לפני שדה התעופה של ביירות - למראה טנק פגוע שלנו, עצר זיו את הנגמ"ש וירד עם החובש לבדוק מה עלה בגורל אנשי צוות הטנק. באותו זמן, הוא נפגע מכדור ואיבד את הכרתו. זיו נאסף והובא לנקודת איסוף פצועים. מאמצי הרופאים להצילו לא הועילו, וזיו נפטר בשעות הערב המאוחרות. הובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית בבית העלמין בפתח-תקוה. זיו השאיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח. לאחר נפלו קיבל זיו צל"ש מפקד חיל מודיעין על חילוץ צוות הטנק.

בן 25 בנפלו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה