תפריט נגישות

סמל רוני (רון) כוכבי ז"ל

רוני כוכבי
בן 20 בנפלו
בן מזל ומאיר
נולד בפתח תקוה
בכ"ז בניסן תש"כ, 24/4/1960
התגורר בפתח תקוה
התגייס ב-אוגוסט 1978
שרת בחיל השריון חט' 401, גד' 52
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ט בתשרי תשמ"א, 28/9/1980
מקום נפילה: בוקעתא
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
חלקה: ג, שורה: 1, קבר: 13.
הותיר: הורים ושני אחים

קורות חיים

בן מזל ומאיר, נולד ביום כ"ז בניסן תש"ך (24.4.1960) בפתח-תקוה. מצעירותו היה רוני פעיל בארגוני נוער וספורט. הוא השתייך למועדון "עממי", ושימש בו במשך השנים גם כמדריך.

רוני היה חבר באגודת "הפועל" פתח-תקוה, שיחק כדורגל וכדורסל והשתתף במשחקים, עד שהתגייס לצה"ל. רוני למד בבית-הספר היסודי "יסודות" בפתח-תקוה, ולאחר מכן המשיך את לימודיו בבית-הספר המקצועי "עמל", במגמת מכונאות רכב. הוא סיים 12 כיתות לימוד. מכונאות הרכב הייתה לו גם מקצוע וגם תחביב. מילדות אהב רוני לאסוף כלים מכניים, חלקי רכב, ולפרקם ולהרכיבם בעניין ובסקרנות. מטבעו היה רוני נוח לבריות, מסור מאוד לחבריו ולמשפחתו, שאיתם קיים קשר הדוק.

באוגוסט 1978 התגייס רוני לצה"ל, ושירת בחיל השריון. אחרי מסלול הטירונות הוא עבר קורס טען-קשר, עלה לדרגת רב"ט, ובאחד התרגילים נפצע ואושפז. הפרופיל הרפואי שלו הורד, אבל רוני לא השלים עם כך.הוא נאבק, כושרו הגופני השתפר והפרופיל הרפואי שלו הוחזר לרמה מספקת,כדי להציבו כמועמד לקורס קצינים. בינתיים הוא עבר קורס תותחני-טנק ובסוף שנת 1979 עלה לדרגת סמל.

באוגוסט 1980 הועבר רוני עם גדודו משירות בדרום לתעסוקה מבצעית ברמת הגולן. לפני שהסתיימה תקופת השירות בגולן, נערך לגדוד תרגיל לילה, רוני השתתף בו כמפקד נגמ"ש.

ביום י"ט בתשרי תשמ"א (28.9.1980), התקדם רוני בנגמ"ש שהוביל למסלול של צוקים תלולים באיזור בקעתה שברמת הגולן. הנגמ"ש התהפך והתדרדר ושני חיילים נהרגו ביניהם היה רוני.

בן 20 שנים היה במותו.

מפקד יחידתו כתב עליו להוריו:"רוני מצא את מותו בהתהפכות נגמ"ש עליו פיקד בתרגיל הגדוד. רוני תפקד כמפקד טנק, ולאחר מכן כסמל מבצעים. הוא היה אהוד ואהוב על כל חבריו. רוני היה אחד המפקדים הטובים בגדוד. הוא שימש לדוגמה ולמופת לחיילים". רוני הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית-הקברות בפתח-תקוה.

הוא השאיר אחריו הורים ושני אחים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה