תפריט נגישות

רס"ן זיו קולברג ז"ל

ספר לזכרו - קולברג זיו ז"ל

זכרונות מאת אמוץ

אלבום תמונות

יום אחד אנחנו נפגשים, בפסיכומטרי בגבעת רם. ראיתי אותו אחרי שנה שלא ראיתי אותו. "מה אתה עושה פה?" - "ברור, מה שאתה עושה פה". זה היה מין מבט בעיניים, ואז היה ברור לנו במבט קדימה מה היה צריך להיות, ברור שאנחנו הולכים להיות בחדר אחד במעונות האלף, היה ברור שהולכים ללמוד פיזיקה למרות שהוא לא ידע שהולכים ללמוד פיזיקה ואני לא ידעתי שהולכים ללמוד פיזיקה ואיזה מכינה עושים וככה. היה מדעי הטבע, היה מדעים כלליים, מדעי הרוח. ישבנו אחד ליד השני בפסיכומטרי, אף אחד לא למד ועברנו את זה. ואז הייתה לנו שנה שלמה במעונות.

הייתה שנה מאוד מיוחדת מבחינה זו שלמדתי להכיר את זיו בתור תלמיד ובתור אדם שמעמיק בצורה… . ישנם עוד תלמידים שמעמיקים, אבל העניין אצלו שהוא סוחף אותך. הוא שואל אותך באחת וחצי בלילה איזה שאלות מעצבנות בהוכחה באינדוקציה שאתה לא צריך את זה לא למבחן ולא לתרגיל. לא התבקשת , והוא שואל אותך, מין שאלות כאלו שאתה תקוע אתן, ואתה לא יכול לישון אחרי זה, זה עולה לך בשינה.

היה עוד משפט שהוא קלט מרבי נחמן מברסלב "קום התגבר כארי"…
וזה בעקבות ניסיון משותף להשתלב בישיבה של ברסלבים במאה שערים תוך ניסיון להבין את משמעות המצווה "לשמוח", שהיתה כרוכה במבוכה מצד שנינו והמארח שלנו. בסופו של דבר מה שלקחנו משם זוהי הפתיחות שלהם לקבל אותך כפי שאתה גם אם זה אומר לבוא עם קסדה שמעידה שנסעת על אופנוע בשבת.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה