תפריט נגישות

רב"ט מנדל מישה מלמד ז"ל

מנדל מלמד
בן 37 בנפלו
בן פרומה וישראל
נולד בליטא
בל' בסיון תש"ח, 7/7/1948
התגורר באלפי מנשה
התגייס ב-מרץ 1974
שרת בחיל הנדסה אב"כ
נפל בקרב
בי"ח בניסן תשמ"ה, 9/4/1985
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: ג'זין
באזור לבנון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אישה - אסתר, בת - אלה, שני בנים - דני וגלעד, הורים ואחות

קורות חיים

מנדל בן פרומה וישראל, נולד בליטא ביום ל' בסיוון תש"ח (7.7.1948). למד הנדסת מכונות בטכניון בברית-המועצות והשתלם באלקטרוניקה. אהב דייג, גילוף, צריבה בעץ וקריאה. הוא נשא לאישה את אסתר ואימץ את בתה אלה. המשפחה עלתה ארצה בשנת תשל"ב. תחילה השתקעו בדימונה, אולם כאשר מצא מנדל עבודה במפעל "מרכבים", עברה המשפחה לפתח-תקווה, שם נולד בנם הבכור -דני.

מנדל גויס לצה"ל בסוף מרס 1974 ולאחר טירונות מקוצרת שוחרר והוצב לשרות מילואים בחיל-הנדסה.

בהמשך דרכו המקצועית נתקבל לעבודה ב"תדיראן", שם מצא כר נרחב לכישוריו וליוזמותיו. הוא עבר קורסים והשתלמויות, כמו תכנון תרמי לציוד אלקטרוני, מערכות הידראוליות ועוד, וקודם לדרגת ראש מדור. על תרומתו המקצועית לחטיבת האלקטרוניקה ב"תדיראן" זכה לתעודת הערכה ולבונוס כספי נכבד. חבריו לעבודה ציינו בהערכה את יכולתו המקצועית הגבוהה. הוא דרש הרבה מאחרים אבל קודם כל מעצמו. מוסר העבודה הגבוה שלו הכתיב לו עמידה בלוח זמנים, דיוק, רמת ביצוע ואיכות גבוהים ונכונות להשקיע את כל-כולו כדי לעמוד בהתחייבויות הנדרשות. מאוחר יותר העתיקה המשפחה את מקום מגוריה למושב אלפי-מנשה בשומרון, שם נולד בנו השני-גלעד. מנדל התמסר לטיפוח ביתו החדש ולטיפול במשפחתו. מדי פעם נקרא לשירות מילואים ולדברי מפקדיו היה חייל טוב, שהתנדב תמיד לביצוע משימות.

ביום י"ח בניסן תשמ"ה (9.4.1985) נפל רב"ט מנדל בקרב בלבנון ליד העיירה ג'זין, במבצע שלום הגליל והובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול. השאיר אחריו אישה, בת מאומצת, שני בנים הורים ואחות.

בן 37 בנפלו.

במכתב תנחומים למשפחה ציין מפקדו הישיר כי "רב"ט מנדל מלמד הצטיין בצניעות ובשקט. היה רציני בביצוע תפקידו והיה חביב על חבריו".

היחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון נטעה עץ על שמו ביער המגינים. משפחתו הוציאה לאור חוברת זיכרון, ובה תולדות חייו של מנדל וקווים לדמותו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה