תפריט נגישות

סמ"ר צבי שבייד שוויד ז"ל

צבי שבייד
בן 22 בנפלו
בן קלרה ומרדכי
נולד בבני ברק
בכ"ז בכסלו תשי"ב, 16/12/1951
התגייס ב-דצמבר 1969
שרת בחיל האויר טייסת 118
נפל בקרב
בכ"ח בתשרי תשל"ד, 24/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: סואץ העיר
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אשה ואם

קורות חיים

צבי, בן קלרה ומרדכי, נולד ביום כ"ז בכסלו תשי"ב 16.12.1951 בבני-ברק.

הוא למד בתלמוד תורה בבני-ברק, ואחרי-כן המשיך את לימודיו בישיבה התיכונית "עין גנים" בפתח-תקוה ובבית-הספר הטכני של חיל-האויר בחיפה, במגמה ליסודות האחזקה.

צבי, שהיה בן יחיד להוריו, נולד בבני-ברק בשנה שהוריו עלו ארצה מרומניה. הוא גדל והתחנך בסביבה דתית והיה חבר תנועת "עזרא". מנעוריו היה חובב צילום וחובב טבע. הוא אהב את הארץ כפטריוט נלהב. הרבה לטייל במרחביה והכיר אתרים רבים באזורי הארץ השונים.

צבי גויס לצה"ל במחצית דצמבר 1969, סיים קורס מכונאי מסוקים, והוצב לחיל האויר. תחילה שירת בבסיס של החיל ואחרי-כן הוצב בטייסת כמכונאי מסוקים. כעבור זמן הועבר לטייסת אחרת, וברבות הימים הועלה לדרגת סמל. אחרי שסיים את שירותו הסדיר, המשיך לשרת בצבא הקבע כראש צוות באותה טייסת. הוא השתלם בקורס מכונאים מוטסים ומפקדיו ראו בו חייל טוב מאוד וממושמע ובעל מקצוע טוב, הממלא תפקידו כראוי. הוא אף צויין כחייל מצטיין בטייסת שלו.

בספטמבר 1973 נשא צבי לאישה את חברתו יפה והזוג התגורר בפתח-תקוה. ימים אחדים לפני המלחמה הועלה לדרגת סמל-ראשון. במלחמת יום הכיפורים, מילא את תפקידו במסירות בטייסת, כמכונאי מסוקים. ביום כ"ח בתשרי תשל"ד 24.10.1973 בעת שטס במטוס שהעביר פצועים ממערב לעיר סואץ, נפגע המסוק מאש המצרים והתפוצץ באויר, וצבי נפגע ונהרג. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בקרית שאול. השאיר אחריו אישה ואם.

בן 22 בנפלו.

לזכרו ולזכר שניים מחבריו נתרם ספר תורה לבית הכנסת בכפר-גנים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה