תפריט נגישות

טוראי יאיר-יהודה ועקנין ז"ל

לזכרך יאיר!


שלושים יום חלפו מאז פטירתך, בתקופה זאת עלתה דמותך לנגד עינינו פעמים רבות ובכל פעם נזקפה מעלה נוספת לזכותך: הן במצוות שבין אדם למקום והן במצוות שבין אדם לחברו.
לא נוכל להעלות ולהזכיר את מעשיך ותכונותיך הטובים כולם, משום שרובם נעשו מדי יום ביומו. אולם נביא ארבעה קוים בולטים המהווים מסגרת לדמותך המאמינה והתמימה האוהבת ומסייעת לזולת הישרה והאמיצה.
במסגרת הצבא לא קל לו לחייל להקפיד על קיום המצוות והמנהגים להם חונך בביתו. אך יאיר שאף לקיים בדבקות כל מנהגי עדתו ולהמשיך במסורת אבותיו. לא די היה לו באמירת סליחות שבוע בלבד לפני ראש השנה כנהוג בצה"ל, אלא ביקש למצוא בין החיילים שישכימו עמו לפני עלות השחר במשך שלושים יום של חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות. וכל זאת על אף הקושי הכרוך בכך עקב האימונים המפרכים המתחילים השכם בבוקר ומסתיימים בשעות המאוחרות של הלילה.
בשאר חודשי השנה היה מתמיד בלימודי התורה, לא אחת פגשנו אותו כשהוא שקוע בסוגיה בגמרא, בבית הכנסת או בפרשת השבוע כשישב כש.ג. יאיר כיבד מאוד את ספרי הקודש וכל דבר שיש בו קדושה, לכן הקפיד תמיד שישרור סדר בבית הכנסת ובארון ספרי הקודש.
את המצוות שבין אדם לחברו קיים יאיר ז"ל באהבה ומתוך רצון כן לעזור לחבריו בצבא, לתמוך בבני משפחתו ובידידיו הצעירים ממנו. היה הוא הראשון תמיד לקדם פני רעיו בברכת שלום, בלווית טפיחה נאמנה על השכם, לחיצת יד וחיוך לבבי.
עזרתו לזולת התבטאה במעשים יומיומים, עזר לחברו בניקוי נשקו ובסידור החדר לקראת מסדר. עזרה זאת היתה נעשית בנאמנות ובדבקות כאילו היה עושה אותה לצרכיו האישיים.
לא אחת הסתייע בכוחו הפיסי הרב בעוזרו לחבריו, אולם למרות כוחו הרב לא דגל באימרה "כל דאלים גבר" אלא השתמש בכוחו אך ורק על מנת לסייע לחבריו בשעת הצורך.
מפקדיו וחבריו ידעו שהורגל לעסוק בעבודת כפיים מגיל צעיר ולכן העסיקו אותו בעבודות בדק בית שונות בהאחזות. כולם, לרבות המפקדים, התפעלו ממראה החדרים שסייד בנאמנות כה רבה וציינו לשבח את עבודתו ומסירותו. אך יחסו הרציני לעבודה לא ממנו עליצות והומור. זכור לנו כיצד הופעתנו כשמצאנו את כתלי השירותים מסויידים כולל המראות.
בתאור דמותו לא נוכל לפסוח על תכונה בולטת הקשורה במצוות שבין אדם לחברו - היושר והכנות.
יושרו התגלה לנו בדרך עקיפין כשנודע לנו כיצד השתדל לקיים מצוות השבת אבידה שנקרתה בדרכו, למרות הפיתוי הרב שהיה בה, ושוב מתוך תכלית לעזור לזולת.
יאיר! הארת לנו בחייך דרכים נאות ואורח חיים שראוי כל אדם ללכת בו.
בעמדנו לפני קברך היום מבקשים אנו סליחה ומחילה אם פגענו בך במזיד או בשגגה. היה נא מליץ טוב לחבריך ולמשפחה ולכל בני ישראל.
זכרך יהיה שמור עמנו לעד!
תהי נפשך צרורה בצרור החיים.
אמן.

חבריך במעלה הגלבוע.

מולדת

מולדת מולדת יקרה
עד מתי?
עד מתי ישפך דם בנינו
היקרים והחמודים,
קול נשמע ברמת הגלבוע
בכי נהי חיילים ואחים
על מי מבכים ובוכים
על היפה בבחורים,
הידעת מולדת יפה ונפלאה
מי למענך קרבן בזו השעה?
בחורים יפים תמירים וחזקים
שלך כה נשבעו אמונים.
לשמור בכל נפשם עליך יפה
מולדת קסומה ואהובה.
הרחק מן הבית שם במעלה
מצא את מותו אחי הנעלה.
אחותך רבקה.

לזכר אחי יאיר ז"ל

נדם הקול והצליל
אינך עוד אתנו יאיר
פסק הצחוק הלבבי
האמנם נקטפת יקירי?
הלא תמול שלשלום היית עמנו
צחקת שרת עם כולנו
רקדת שמחת ועלזת
על צרה כזאת לא חשבת.
דמותך יאיר, אתנו בכל עת ובכל שעה
לא נשכח אותך לעולמים - הגדולים והקטנים.

אחותך רבקה.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה