תפריט נגישות

סא"ל יונתן (יוני) נתניהו ז"ל

דברים לזכרו מאת עוזי דיין

עוזי דיין על יוני נתניהו הי"ד (יולי 2021).

1. לאחרונה מלאו 45 שנה למבצע "יהונתן" המפואר של שחרור החטופים באנטבה, ולנפילתו בקרב של סגן אלוף יוני נתניהו. בתקשורת לא היה אזכור של האירוע, כיוון שהיא עסוקה בנושאים חשובים יותר, כמו מתי יפנו את בלפור?? מי ישלם עבור החשמל והמים עד הפינוי? ידידנו האלוף במיל' עוזי דיין, פרסם תזכורת ברשת החברתית, על הקרב המשותף בחרמון, שהוא אז סרן עוזי דיין יחד עם רס"ן יוני נתניהו, נלחמו יחד במלחמת יום הכיפורים והוא כותב, כדלקמן:

45 שנה לנפילתו של יוני חברי ומפל"ג עמית ביחידה. אחת מתמונות עבר רבות - הקרב על החרמון במלחמת יום הכיפורים - עליה באיגוף עמוק דרך סוריה לעורף הכוח הסורי, חבירה מרגשת והיערכות מיידית ללחימה בת יומיים רצופים, ככוח פלוגתי מנתק (את הסורים) ומנותק (מכוחותינו). יוני כרגיל - מפקד בשקט, מקרין ביטחון ודוגמא אישית. התוצאות מצוינות - הכוח הסורי מנותק מסוריה, עשרות סורים הרוגים וכתריסר שבויים ולנו רק 2 פצועים (אחד מהם עוזי עצמו). בסיום הקרב המלחמה מגיעים אלינו כוחותינו דרך עפר ומחליפים אותנו. יוני מטפל בלוחמים שלנו ומברר מה שלום האחים - ביבי ועידו. אני מטפל בפציעתי, נעזר ביוני להימלט מבית החולים בצפת ובדרך ליחידה עוצרים לארוחת לילה חטופה של אמא בהיוגב. היה טעים ועצוב.
45 שנה. אינני מכור לנוסטלגיה, אבל לדבקות במשימות הלחימה בטרור כמו "מבצע יהונתן", לרעות הלוחמים מעל לכל היבט פוליטי וליוני שלנו, אני מתגעגע.
יהי זכרו ברוך ונצור עמנו!
עוזי.

1. תוספות של חיים יואבי רבינוביץ (יו"ר מטה יהודי לאומי)
א. עוזי דיין התייתם מאביו זוריק דיין הי"ד, כאשר היה עולל בן 100 ימים, זוריק נפל בתש"ח בקרב ברמת יוחנן. עוזי כבן למשפחה שכולה, לא היה אמור לשרת ביחידה קרבית, אבל הוא התגייס לסיירת מטכ"ל, שלוחמיו מסכנים את חייהם, יום יום ושעה שעה. הוא שירת בסיירת, שנים רבות, עד שהגיע לפסגה, לתפקיד מפקד סיירת מטכ"ל.

ב. עוזי מזכיר במכתבו לעיל, שיוני נתניהו, מיד בסיום הקרב בחרמון, מברר אם 2 אחיו הצעירים, ביבי ועידו, שגם הם לחמו כקצינים בסיירת מטכ"ל, אכן שרדו את הקרבות. ראוי להדגיש, שבעת מלחמת יום הכיפורים, ההורים שלהם פרופ' בן ציון נתניהו ורעייתו צילה שהו בארה"ב. אי לכך, יוני ראה את עצמו כראש המשפחה, שאחראי לשני אחיו הצעירים.

ג. עוזי נפצע בקרב החרמון, כדור פגע ברצועת הקלצ'ניקוב שלו וחדר לבית השחי, וכל החזה התמלא ברסיסים, עוזי לא פונה במהלך הקרב, רק בסיומו הוא הגיע לבית החולים, וכאשר התברר לו, כי הרופאים רוצים לאשפזו, ברח מבית החולים, בעזרתו של יוני נתניהו שבא לקחת אותו בג'יפ הצבאי. עבור שירותי ההובלה האלה, זכה יוני לאכול ארוחה טעימה בביתה של מימי דיין במושב "היוגב".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה