תפריט נגישות

טוראי צבי מרקוס ז"ל

צבי מרקוס
בן 19 בנפלו
בן רבקה ואהרן
נולד ברמת ישי
בכ"ג באלול תרפ"ט, 28/9/1929
התגורר בפתח תקוה
שרת בפלמ"ח - חטיבת הראל הגדוד החמישי - "שער הגיא", חיל השריון מפח"ט 5
נפל בקרב
בי"ז באייר תש"ח, 26/5/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: רמת רחל
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 6, שורה: 1, קבר: 1.

קורות חיים

מרקוס צבי בן אהרן ורבקה. נולד ב-28.9.1929 בארץ להורים פועלים חקלאיים ברמת-ישי (ג'דה) אשר בעמק. בילדותו עברה המשפחה לכפר-גנים שליד פתח-תקוה. למד בבית-הספר העממי "פיק"א" ואחר-כך בגימנסיה על-שם אחד-העם בפתח-תקוה. לפני סיימו את לימודיו בגימנסיה החליט לצאת את המושבה וללמוד מקצוע. הוריו עזרו לבנם היחיד להגשים את שאיפותיו ושלחוהו לחיפה ללמוד בבית-הספר המקצועי שליד הטכניון.

בימי היותו בחיפה הצטרף לתנועת "השומר הצעיר". בחברה לא התבלט, מיעט בדיבור והרבה לשמוע. עם סיום לימודיו חזר לבית הוריו ושמר על הקשר עם חבריו והתכונן להצטרף אליהם כשיצאו להכשרה. היה חבר ה"הגנה" ובתחילת מלחמת-השחרור, כשהתגייסו חבריו לפלמ"ח במסגרת "הכשרה מגויסת", הצטרף אליהם. את הכשרתו ואימוניו קיבל בכפר-מנחם.

צורף לגדוד החמישי של הפלמ"ח, השתתף בפריצת הדרך לירושלים וכן בפעולות קטמון, שייך-ג'ראח ועוד. בימי המצור היה צבי בירושלים ומכאן עבר לרמת רחל. קרבות עזים ומרים התחוללו סביב הקבוץ והאויב הגיע לשערי המשק. מאי שם הסתנן אחד מחיילי האויב והטיל רימון. בין הנפגעים היה גם צבי, רסיס פגע ברקתו ולבו נדם לעד. נפל ב-26.5.1948 נקבר בשייך באדר א'. הועבר ב- 10.9.1950 להר הרצל בירושלים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה