תפריט נגישות

רב"ט נתן כבודי ז"ל

נתן כבודי
בן 25 בנפלו
בן יטי ושלמה
נולד בחולון
בכ' בטבת תש"ח, 2/1/1948
התגורר בפתח תקוה
התגייס ב-26.9.1966
שרת בחיל השריון חט' 576, גד' 128
נפל בקרב
בי"ט בתשרי תשל"ד, 15/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: מעוז בודפשט
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אשה, הורים, אח ושתי אחיות

קורות חיים

נתן, בן יטי ושלמה, נולד ביום כ' בטבת תש"ח (2.1.1948) בחולון. הוא למד בבית-הספר היסודי "ישורון" בחולון ובבית-הספר הממלכתי-דתי "בר אילן" בתל אביב. אחרי-כן סיים את לימודיו בבית-הספר התיכון-מקצועי "ישיבת תורה ומלאכה" בתל אביב, במגמה של חשמל. בבית-הספר היה נתן תלמיד טוב ופעיל, שארגן וגיבש את כיתתו. תמיד נכון היה לסייע לזולת ולא אחת גייס את תלמידי הכיתה, כדי לעזור לתלמיד שנקלע למצוקה או שהתקשה בלימודים.

הוא היה חבר בתנועת "בני עקיבא", ותרם ממרצו ומכישרונו לפעילות בה. הוא התקין את מערכות החשמל במועדון התנועה ובנה את תפאורות הבמה לטכס הכרזת הגרעין. כל תחביביו היו קשורים באהבת הארץ, לרבות החי והצומח בה. הוא הרבה לצלם, לדוג ולטייל בארץ. במשך שנה עשה בקיבוץ "מעלה הגלבוע" ואחרי-כן השלים את לימודיו בבית-הספר להנדסאים "יד סינגלובסקי" ביד אליהו, במגמה של חשמל.

נתן גויס לצה"ל בסוף ספטמבר 1966 ובמסגרת הנח"ל עבר הכשרה בקיבוץ שדה אליהו. בגלל מלחמת ששת הימים נפסקה פעילותו של נתן בקיבוץ והוא נשלח לחזית הצפון. כאשר הסתיימה המלחמה נשלח, יחד עם חבריו בגרעין "מגשימים", לקיבוץ "מעלה הגלבוע". בפברואר 1973 נשא נתן לאישה את חברתו נעמי ושניהם עברו לגור בפתח תקוה.

כשפרצה מלחמת יום הכיפורים, נשלח נתן עם יחידתו הלוחמת לגזרה הצפונית של תעלת סואץ. ביום י"ט בתשרי תשל"ד (15.10.1973), צורף נתן לכוח חרמ"ש שיצא לפרוץ את הדרך למוצב "בודפסט" המפורסם ונהרג בקרב אכזרי שהתחולל בין חיילינו לבין חיילים מצריים שהתמקמו במארב. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בקרית-שאול. השאיר אחריו אישה, הורים, אח ושתי אחיות.לאחר נופלו הועלה לדרגת רב-טוראי.

חברו של נתן, ורד גפני, כתב כעבור זמן למשפחה השכולה ותיאר את אחד הרגעים המרגשים שהיו לו בחברתו של נתן: "יום שישי לפנות ערב. כבר שבוע למלחמה. לא הרגשתי בכלל שיום שישי היום. כולם מתארגנים ליציאה. נתן מופיע עם בקבוק יין וקורא לכולם ל"קידוש". הוא מאלתר כוסית מפקק הבקבוק. כולם עומדים. שקיעה אדומה של סיני באופק, סביבינו עשן והדי התפוצצויות ונתן עומד ומקדש על היין. תמונה זו חרוטה בי היטב וכך אזכור את נתן עד סוף ימי..."

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה