תפריט נגישות

סמ"ר בני בנלה קיקיס ז"ל

בני קיקיס
בן 20 בנפלו
בן מרגרט ויורי
נולד בכרמיאל
בי"ח בשבט תשמ"ב, 11/2/1982
התגורר בכרמיאל
התגייס ב-25.7.00
שרת בחיל הנדסה, חיל רפואה גדוד להב
נפל בפעילות מבצעית
בח' באדר תשס"ב, 19/2/2002
מקום נפילה: מחסום עין עריק, רמאללה
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: כרמיאל
חלקה: 1, שורה: 2, קבר: 4.
הותיר: הורים ואח - אריה

קורות חיים

בן מרגרט ויורי. נולד ביום י"ח בשבט תשמ"ב (11.2.1982) בכרמיאל, שם עברו עליו שנות ילדותו ונעוריו. בני למד בבית- הספר היסודי 'אירוסים' והחל את לימודיו התיכוניים בבית-הספר התיכון 'כרמים'. בכיתה י' עבר ללמוד בבית-הספר לקציני ים בעכו, אולם מהר מאוד הבין שאינו רואה את עתידו בצבא ובתום השנה חזר לתיכון בכרמיאל, אותו סיים בשנת 2000.

בני הצטיין בלימודיו בגיאוגרפיה ובהיסטוריה, ובכל הזדמנות ניסה להקנות מידיעותיו לחבריו. בתום שירותו הצבאי תיכנן ללמוד רפואה או כלכלה.

את שעותיו הפנויות חילק בני בין שתי אהבות - המוזיקה והמחשב. הוא אהב טבע, טיולים, וכבר בתיכון תיכנן עם חבריו טיול ממושך בחו"ל אחרי השירות בצבא. בני אהב בעלי חיים, במיוחד חתולים, ובביתו טיפח וגידל במסירות חתול.

מגיל 15 נמנה בני עם חברי ההתאחדות הישראלית לצלילה, ועסק הרבה בספורט זה. הוא שיכנע רבים מחבריו לעבור קורס צלילה ופעמים רבות נסע לצלול באילת, עם חבריו או עם אחיו היחיד, אריה.

בחודש יולי 2000 התגייס בני לצה"ל, עבר קורס חובשים ושובץ כחובש פלוגתי בגדוד הנדסה קרבית. במשך כתשעה חודשים שירת במוצב ברמת הגולן, ובסוף 2001 הועבר עם יחידתו לשרת באזור רמאללה. חברו לפלוגה משה סיפר: "בני היה אחלה בן אדם, חובש מצוין, מלא שמחת חיים. כולם אהבו אותו. הוא התנדב לכל משימה אפשרית, היה מתרוצץ ומשתולל ומראה נוכחות בכל מקום."

סרן משה, מפקדו של בני, סיפר: "הגעת אלינו ישר מקורס חובשים. בלי חכמות, עם חיוך גדול ותמים השתלבת בפלוגה כאילו גדלת בה. גיליתי אצלך אינטליגנציה גבוהה, וידעת להסתכל על דברים בחיים ממבט אופטימי וורוד... חוש ההומור שלך לא היה צד חזק, אבל ידעת לצחוק, ליהנות ותמיד לחייך. כך אזכור תמיד את בני, רק מחייך. התגלית כטיפוס עקשן ומתמיד, אהבת להיות חובש ותמיד רצית לתרגל עוד. לא הסכמת להפסיק עד שהיית מצליח, ובסוף כזה חיוך שזה היה שווה."

אחרי המעבר לרמאללה שבר בני את ידו, ושהה בביתו זמן רב. שבוע לפני מותו הוריד את הגבס, ודרש לחזור מיד ליחידה כדי שחיילים אחרים יוכלו לצאת לחופשה.

ביום ח' באדר תשס"ב (19.2.2002) נפל בני בפעילות מבצעית סמוך לרמאללה. הוא הוצב עם עוד שבעה חיילים במחסום עין-עריק. בלילה הצליחו מחבלים להתקרב למקום, והרגו שישה מהחיילים וביניהם בני. עם בני נפלו: סרן משה עיני, סמ"ר מיכאל אוקסמן, סמ"ר תמיר עצאמי, סמ"ר מרק פודולסקי וסמ"ר ארז תורג'מן.

בן עשרים היה בני בנופלו. הוא הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית-העלמין בכרמיאל. הותיר אחריו הורים ואח. אחרי נפילתו הועלה בני לדרגת סמ"ר.

לזכרו של בני הקימה עירית כרמיאל אנדרטה בפארק רבין בעיר.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה