תפריט נגישות

רב"ט שמואל שמוליק צלניק ז"ל

שמואל צלניק
בן 20 בנפלו
בן שושנה ואביגדור
נולד בגרמניה
בא' באדר תש"ז, 21/2/1947
התגייס ב-1966
שרת בחיל הים אח"י אילת
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ח בתשרי תשכ"ח, 21/10/1967
מקום נפילה: אח"י אילת
באזור הים התיכון
הונצח בחיפה - חלקת נעדרי אח"י אילת
אזור: א, שורה: 2, קבר: 6.

קורות חיים

שמואל בן אביגדור ושושנה, נולד יום א' באדר תש"ז (21.2.1947) בגרמניה. בשנת 1948 עלו הוריו עם שמואל התינוק לארץ והתיישבו בשכונת התקוה. בשנת 1954 עברו לכפר-מעש בפתח-תקוה.

שמואל למד בבית-הספר היסודי על-שם הס. מטבעו היה שמואל ילד שקט ונחבא אל הכלים אבל יחד עם חבריו היה אוהב לבלות במשחקים בעליצות בנסותו לגלות את הטוב שבחיים מתוך בת-שחוק על שפתיו. שמואל המשיך לימודיו בבית-הספר הימי המקצועי "מכמורת". הוא הרגיש שהים הוא משאת-נפשו והיה אוהב לבנות אניות קטנות ולבלות אך ורק בים. בן 16 היה כאשר כרת את בריתו עם הים. הוא התחיל בהפלגת הבכורה שלו, בעבודה בצי הסוחר הישראלי. היה מרבה לנסוע ליבשות רחוקות ומהן היה מביא מטען עשיר של חוויות ורשמים מן המראות וממנהגי-האדם השונים.

מסירותו להוריו ואחותו לא ידעה גבול, אבל יחד עם זה, מקץ שלוש שנים לשירות חלוצי בתנאים לא קלים, גוייס לחיל הים; זה היה בשנת 1966. בשירותו עבר קורסים רבים וכל הזמן שירת כמנוען במשחתת "אילת", אתה יצא להפלגות שונות ובגאווה נשא את שמה.

שמואל הפליג במשחתת אך לא לאורך ימים, כי ביום י"ח בתשרי תשכ"ח (21.10.1967) הותקפה המשחתת על-ידי טילים מצריים וטובעה מול חוף רומני שבצפון סיני ועם טיבועה מצא גם שמואל את מותו. מאחר שגופתו לא נמצאה במצולות-ים הוצבה לזכרו מצבה בחלקת-הנעדרים שעל הר-הרצל בירושלים. לאחר-מכן הוצבה לו מצבה לחוד בבית-הקברות הצבאי בחיפה.

בן 20 בנפלו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה