תפריט נגישות

טוראי אביגדור נודל ז"ל

אביגדור נודל
בן 21 בנפלו
בן ציפורה וזאב
נולד בפולין
בא' בתשרי תרפ"ח, 27/9/1927
שרת בחטיבת אלכסנדרוני (חי"ש), הגנה
נפל בקרב
בכ"ו בכסלו תש"ט, 28/12/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: עיראק אל-מנשיה
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

אביגדור בן זאב וצפורה, נולד בפולין ביום א' בתשרי תרפ"ח (27.7.1927). עם פלישת הנאצים נמלטה משפחתו ונתגלגלה לסיביר, והוא אז בן 12 וחצי שנים. שם נכנס לבית-ספר רוסי תיכוני לכיתה ה' והיה אחד התלמידים הטובים. אך הוריו לא יכלו לעמוד בעבודה הקשה, ואביגדור תמך בהם ויצא לעבוד כעוזר במטבח 12 שעות ביום. אחר-כך נעשה גם מזכיר מחסן אוכל. בסתיו 1946 עזבה המשפחה את רוסיה והגיעה לפולין.

בשנת 1946 היה פעיל ב"הגנה". נמנה עם חברי "עליית הנוער", "שחל", מיסודה של הסתדרות "בני-עקיבא" של "הפועל המזרחי", ועם חברה זו עשה דרכו לגרמניה ועבד בהכשרה באשהיל כאחד המדריכים. משם יצא לצרפת ועלה ארצה באניה "יציאת אירופה תש"ז", עבר את כל גלגוליה עד שהגיע לארץ ב-29 בנובמבר 1947. בהגיעו ארצה גוייס מיד לכוחות ה"הגנה" יחד עם חבריו לקבוצת "שחל". שירת בפלוגה דתית באחד מגדודי חטיבת "אלכסנדרוני".

היה בין פורצי הדרך לירושלים, לחם בהרטוב, ב"משולש" ובנגב. שחור-עין וזיו נים לו. מהיר החלטה, ניחון בכשרון לימודים ובתבונת-כפיים, ביחוד במסגרות ובתפירה.

כשנפרד באחרונה ממשפחתו, אמר לאמו: "אמא, אל תדאגי, יהיה טוב!". לילו הראשון בארץ, ליל החלטת או"ם, נחרת בלבו בתרועת ניצחון; "הנני בארץ! נתגשם חלומי. ועדיין הכלתמוה וזר בעיני". ולמראה "מראות הרים וים ונטפי הפז היוקדים" גמלה החלטתו להתגייס מיד לצבא השחרור.

לחם בנגב בין חבריו מקבוצה דתית ונפל בעיראק אלמנשיה, כיס פלוג'ה, ביום ב' חנוכה, כ"ו תש"ט (28.12.1948).

הובא לקברות בפלוג'ה. ביום 8.12.1949 הועבר לבית-הקברות בנחלת יצחק.

בן 21 בנפלו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה