תפריט נגישות

טוראי מנחם חונן ז"ל

מנחם חונן
בן 19 בנפלו
בן לאה ושמואל
נולד בתורכיה-איסטנבול
בח' בתשרי תרפ"ט, 22/9/1928
התגורר בשדה נחום
התגייס ב-1947
שרת בפלמ"ח - חטיבת הנגב הגדוד השני - "הנגב הצפוני"
נפל בקרב
בכ"ח בכסלו תש"ח, 11/12/1947
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: ליד משמר הנגב
באזור השפלה הדרומית והנגב
הונצח בירושלים - הר הרצל, חלקת נעדרים
הותיר: אב, ארבעה אחים - יצחק ז"ל, מלכה, מזל ובנימין

קורות חיים

בן לאה ושמואל, נולד ביום ח' בתשרי תרפ"ט (22.9.1928) באיסטנבול (קושטא), תורכיה. מנעוריו שאף לעלות ארצה וכשהבדיקה הרפואית מצאה שאינו חזק דיו לכך - עשה הכל כדי לבטלה. גם על הוריו השפיע לבוא אחריו.

מנחם עלה לארץ בשנת 1943 על-מנת להוסיף וללמוד באחת ה"ישיבות". אך כעבור זמן מועט עזב את ה"ישיבה" והצטרף לקבוצת "עמלים" בשדה נחום. אליה נקשר בכל לבו ונפשו. ברגעים קשים היה מעודד ומשמח את לב החברים. חלומות רבים חלם על עתיד הקבוצה והאמין שבעזרתה יבנה בית גם למשפחתו.

הצטרף להכשרה מגויסת בגבעת ברנר, ושם נשא באמונה, במשך שנתיים, כל תפקיד שהוטל עליו. הוא קיווה לבוא הוריו בקרוב והתכונן לקראת התיישבות קבוצתו במשק צובא. עם זאת לא התעלם מן הצפוי לו, ולא אחת היה אומר לחבריו: "איני בטוח אם אנחנו כולנו נזכה לראות בהגשמת חלומותינו. הרי בקרוב מחכה לנו מערכה גדולה". בליל הכרזת המדינה העברית אמר לחברו:"אל תחשוב כי עם ההכרזה הזאת תינתן לנו ארצנו. כדבר הזה לא קרה בהיסטוריה. אין עם זוכה בארצו בלי לשפוך דם לוחמיו".

בשלהי חודש נובמבר 1947, במסגרת שירותו בגדוד השני של הפלמ"ח, נשלח עם חמשת חבריו למשמר הנגב לתפקידי שמירה על צינור-המים ובעת הסיור נפל מידי מתנקשים מן המארב ביום כ"ח בכסלו תש"ח (11.12.1947) בדרך בין שדות משמר הנגב ובין באר שבע.

שמו מונצח בחלקת הנעדרים בבית הקברות בהר הרצל בירושלים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה