תפריט נגישות

רב"ט עמוס בן פורת ז"ל

עמוס בן פורת
בן 19 בנפלו
בן רחל ויוסף
נולד בעין חרוד
בי"ד באדר א' תרפ"ט, 24/2/1929
שרת בפלמ"ח - חטיבת יפתח הגדוד השלישי - ''הגליל''
נפל בקרב
בכ"ט בניסן תש"ח, 8/5/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: צפת
באזור הגליל
מקום קבורה: צפת - ישן
חלקה: 1, קבר: 48.

קורות חיים

עמוס, בן יוסף ורחל. נולד ביום י"ד באדר א' תרפ"ט בעין חרוד, כילד השלישי של הקיבוץ עין-שמר, שהוריו היו ממייסדיו. את שנות ילדותו בילה בחברת הילדים של קיבוץ זה. התחנך בבית החינוך לילדי עובדים, ואחר-כך בגימנסיה "אחד-העם" בפתח-תקוה, מקום מגורי הוריו לאחר-מכן. בבית הוריו ספג אוירה חלוצית משחר ילדותו ופעילות הוריו ב"הגנה" השפיעה גם עליו. בגיל 15 היה מדריך בגדנ"ע. הצטיין בפעילותו ובדייקנותו. השתתף בקורס מ"כ, והיה למדריך פלוגת נוער בפתח-תקוה עד אפריל 1947, כששוחרר מתפקידו לזמן מסויים כדי לסיים את הכיתה השמינית ולעמוד בבחינות הבגרות.

באוגוסט של אותה שנה התגייס לפלמ"ח, בגרעין "ארז" שבקבוצת כינרת. עד מהרה רכש לו את אמונם של מפקדיו, בהיותו בעל שיקול דעת, בטחון עצמי וגם מהיר-החלטה בשעות הכרעה. אהב ספורט. היה שחיין מצויין וניחן בתבונת-כפיים. ידיו עסקו תמיד בהצלחה ובכישרון בתיקוני מכשירים עדינים ומורכבים. שמחתו היתה רבה כשקיבל את רשיון הנהיגה. אהב אהבה עמוקה את נוף הארץ, הכיר את שביליה והרבה לשוטט בה. בסיוריו בגבולות סוריה ובימי הקרבות במשמר-העמק ורמת-יוחנן ובקרבות עין-זיתים ושפרעם - שם פקד על כיתה - מצא לו תמיד זמן להתייחד עם הטבע והנוף - אותם אהב בכל לבו.

היה קשור ומסור להוריו ולאחותו הקטנה.

בקרב על צפת ב- 6-7.5.1948 עמד בראש המסתערים על המצודה. "בלעדי צפת אין הגליל", היה אומר, "וצפת מוכרחה להיות שלנו". בקרב זה נפצע ומת מפצעיו ביום כ"ט ניסן תש"ח (8.5.1948). הובא לקברות בצפת.

בן 19 בנפלו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה