תפריט נגישות

רב"ט מיכאל מיכה שטיינר ז"ל

מיכאל שטיינר
בן 22 בנפלו
בן יהודית וקורט
נולד בגרמניה
בט' בשבט תש"ה, 23/1/1945
התגייס ב-מאי 1964
שרת בחטיבת הצנחנים חטיבה 623
נפל בקרב
בכ"ז באייר תשכ"ז, 6/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: שייח' ג'ראח (בששת הימים)
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 3, שורה: 06, קבר: 03.

קורות חיים

מיכאל (מיכה) בן קורט ויהודית, נולד ביום ט' בשבט תש"ה (23.3.1945) בברלין, בימיה האחרונים של מלחמת העולם השניה. בשנת 1952 לאחר שנמלט יחד עם אמו ולאחר מסעות מייגעים הגיעו לארץ והתיישבו בפתח תקוה, בדירה קטנה אשר הכין להם אבי המשפחה, שעלה לפניהם לארץ. למרות קשיי השפה מצא מיכאל שפה משותפת עם חבריו והתחבב על מוריו בשל שקדנותו. כן אהב את הטבע - את כלבו ואת ציפוריו שהיו רעיו בביתו וכל שיח וצמח בשדה היו לו חברים ומקורבים.

מיכאל למד בבית הספר היסודי ולאחר מכן למד את מקצוע המסגרות באופן יסודי, כי כוונתו היתה לבוא לעזרת המשפחה מאחר שמצבה הכלכלי היה קשה. הוא נטה לספורט ואהב את הטיול בארץ כשהוא רכוב על גבי אופניים.

במאי 1964 התגייס מיכאל לצה"ל והתנדב לחיל הצנחנים. מיכאל לא התאמץ להבליט את עצמו במיוחד בין חבריו אך הכל ידעו כי אפשר לסמוך עליו ובשל כך אהבו אותו. מיכאל היה מלא בטחון עצמי, חברותי, מוכן לעזור לזולת, אבל על כל אלה היתה צניעותו רבה.

כאשר שוחרר מן הצבא חזר לביתו אולם הוא היה מחוסר עבודה והמצב בארץ בימים ההם היה קשה. ביוני אמר להתחתן והחליט לרהט את דירתו במו ידיו, אף על פי שמקצועו לא היה הנגרות. אך לא כאשר תכנן היה.

מזמן לזמן היה יוצא למילואים וכן נקרא לדגל לפני מלחמת ששת הימים, וביום השני לקרבות, הוא כ"ז באייר תשכ"ז (6.6.1967), נפל בקרב שנערך במערך המבוצר של שיך-ג'ראח בירושלים הבירה. מיכאל נפל מצרור אשר בא מאחד הבתים שאליהם עברו חלק מהירדנים שבמערך.

הובא למנוחת עולמים בהר הרצל בירושלים.

בן 22 בנפלו.

בספר "מאריות גברו" של מפקדת הצנחנים הוקדש עמוד לתולדותיו ולתיאור קרבו האחרון.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה