תפריט נגישות

טוראי יעקב קוקו ביליה ז"ל

יעקב ביליה
בן 26 בנפלו
בן מסעודה ומשה
נולד במרוקו
בתש"א, 1941
התגייס ב-מאי 1959
שרת בחיל האויר טייסת מנהלה - גף רכב
נפל בקרב
בכ"ו באייר תשכ"ז, 5/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: כפר סירקין
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ב, חלקה: 11, שורה: 22, קבר: 10.
הותיר: אישה ושלוש בנות

קורות חיים

יעקב ביליה בן משה ומסעודה. נולד במרוקו, בשנת תש"א (1941). עלה לארץ בשנת 1956, בימי מערכת-סיני, יחד עם משפחתו. המשפחה ישבה במעברה בפרוזדור ירושלים - ומצבה הכלכלי היה קשה. יעקב יצא לקיבוץ ומשם יצא ללמוד מקצוע ב"סולל-בונה" בירושלים ולאחר שישה חדשים החל לעבוד כסתת-אבן.

גוייס לצה"ל במאי 1959 ושם התבלטו תכונותיו ביחסו לחברים במתן עצה, בעזרה ובעידוד. נשא אשה, עבר לגור בפתח-תקוה והתחיל לעבוד בבית-החרושת לצמיגים בקרית אריה. גם בבית החרושת אהבו אותו חבריו לעבודה והיה אהוד על הנהלת המפעל. טוב-לב היה, אציל נפש, מסור למשפחתו ולחבריו, ונעים הליכות. בבית, בחדר ובשכונה הדהד תמיד צחוקו הלבבי שהעיד על אהבתו העזה את החיים. היה נקרא מדי פעם לשירות-מילואים וכשהחלה המתיחות לפני מלחמת ששת הימים אמר לאשתו גאולה שהייתה כבר אם לשלושה בנות קטנות "אם תהיה מלחמה אני אלך ראשון להתנדב לצבא, במקרה שלא יקראו לי... למען המולדת ולמען השלום אלך". היה בין ראשוני המגוייסים. יומיים לפני שנפל קיבל את חופשתו האחרונה ולפני צאתו אמר לאשתו: "אני מבקש אותך שתשמרי על עצמך ועל הילדות כי איני יודע אם אחזור. אין לנו ברירה, אבל תהיי בטוחה שאנחנו מעטים נגד רבים ננצח - אבל ילך הרבה דם, הרבה דם..." זו היתה בקשתו האחרונה ובשעת מילוי תפקידו בבסיס כפר-סירקין ביום הראשון לקרבות, הוא כ"ו באייר תשכ"ז, (5.6.1967), נפל כשהאוייב ערך התקפה על הבסיס. בן 26 בנפלו.

הניח אישה ושלוש בנות, שהגדולה בהן מלאו לה למעלה מארבע שנים בנפלו. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות בקרית-שאול ולאחר זמן הועבר למנוחת-עולמים בבית הקברות הצבאי שעל הר-הרצל בירושלים.

ב"יסודות", בטאון הסתדרות פועלי הבניין, הועלה זכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה