תפריט נגישות

סרן גיורא גוגה איתן ז"ל

גיורא איתן
בן 25 בנפלו
בן רינה ושמואל
נולד בתל עדשים
בו' בטבת תש"ב, 14/12/1941
התגורר בעינות
שרת בחטיבת הצנחנים גד' 890
נפל בקרב
בכ"ו באייר תשכ"ז, 5/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: רפיח
באזור רצועת עזה
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
חלקה: 1, שורה: 5, קבר: 2.
הותיר: אישה, בת ובן שנולד כחודשיים לאחר מותו

קורות חיים

גיורא איתן בן שמואל וחינה, נולד ביום ו' בטבת תש"ב (14.12.1941) בתל עדשים. היה דור שלישי בארץ. סבו מראשוני "השומר" וממייסדי תל עדשים. אביו - איש "הגנה" וממייסדי משמר הגבול. דודו היה תת אלוף, קצין צנחנים ראשי. גיורא סיים את בית הספר החקלאי "עיינות".

התעניין בספורט הדיג ועסק בו בשעות הפנאי. אחרי שגמר את שירותו הסדיר התנדב לצבא הקבע ועלה לדרגת סרן. שימש, כמפקד פלוגה של צנחנים. את חיל הצנחנים החשיב מאוד כי כולו אמר התנדבות ותמיד היה מוכן ומזומן לתת את כל כולו למען המולדת.

זה היה החיל היחיד שהוא היה מסוגל לשרת בו, כי בביתו היה ההליכה ליחידה קרבית טבעית ומובנת מאליה, ואין הכוונה לביתו שבפתח תקוה, אשר לשם עברה משפחתו כאשר מלאו לו י"ב, אלא לזה אשר קדם לו, לתל עדשים, שבה נולד ואשר את אווירתה ואת אווירת משפחתו שאף אל קרבו.

מבית הספר החקלאי אשר בו למד, הצטרף לגרעין הנח"ל והיה בין מייסדי קיבוץ עין יהב אשר בערבה. גם שם התבטאה חלוציותו ומתוך קיבוצו הגיע לצנחנות. לנח"ל מוצנח.

כאשר פרצה מלחמת ששת הימים יצא גיורא לשדה המערכה ובקרב שנערך על משלטי שיך זוויד אשר בסיני, ביום הראשון לקרבות, הוא כ"ו באייר תשכ"ז (5.6.1967), נפגע הזחל"ם שלו מפגז. למרות, שהיה פצוע קשה המשיך בפיקוד על חבריו ואנשיו עד הסוף, כל עוד היה בהכרה.

הניח אישה ובת, והבן שנולד כחודשיים לאחר שנפל, נקרא על שמו. בן 25 היה בנפלו. הובא לקבורה בבית הקברות הצבאי לשעת-חירום בבארי ולאחר זמן הועבר למנוחת עולמים בבית הקברות בפתח-תקוה.

כתבת שער נתפרסמה עליו ב"במחנה" בשם "עולמו של קצין הצנחנים גיורא איתן".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה