תפריט נגישות

סרן גדעון בן אליעזר ז"ל

גדעון בן אליעזר
בן 22 בנפלו
בן צילי ואמנון
נולד בקיבוץ גבולות
בו' בניסן תשי"א, 12/4/1951
התגייס ב-22.10.69
שרת בחיל האויר טייסת 102
נפל בקרב
בי"ב בתשרי תשל"ד, 8/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: ממזרח לעיר סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אב, אם ואחות

קורות חיים

סרן גדעון בן-אליעזר בן צילי ואמנון. נולד בשנת 12.4.1951 בקבוץ "גבולות". הוריו שהו שנים מספר בפתח-תקוה במסגרת קיבוצם "אל-מגור". גידעון למד בכפר הנוער "הדסים". בבית הספר נמנה על מנהיגי הכיתה. אם כי היה נער עצור וביישן מעט, הייתה לנוכחותו השפעה מרגיעה ומעוררת ביטחון. היה זה גדעון שתמיד הטילו עליו תפקידים אחראיים - למן הטיפול בבעיות טכניות שונות ועד לצליית העוף בקומזיץ. כל חבריו מעידים עליו שהצטיין ביסודיות, בשקדנות, בהתמדה ובסבלנות. מגיל צעיר היה להוט אחר הטיס, עסק בנערותו בבניית טיסנים. התגייס לצה"ל בשנת 22.10.1969 והוצב לחיל האויר. שם עבר קורס טיס ושימש כמדריך בביס"ט. מספר אחד מחניכיו: "גדעון לא נקט עונשים, אלא העדיף את ההסבר ההגיוני ואת השכנוע. גדעון יצר מערכת יחסים כזו, שחניך היה מתבייש שלא להשיג תוצאות טובות". משסיים את שירות החובה שלו, התנדב לשירות קבע ועשה בו שנתיים. גדעון הטייס, כגדעון הנער, התבלט בשקט הפנימי שלו, בהשפעה המרגיעה על כל הסובבים אותו, בהתרגשות המופנמת והעצורה, בהתמדה, ברצון ובעקשנות להצליח. כל עת שירותו עסק גדעון בתחביבו הקבוע - הצילום, והשאיר אחריו אוסף של צילומים, אשר מביני דבר קובעים שאכן הוא בעל רמה אמנותית גבוהה. במלחמת יום הכיפורים השתתף גדעון בכמה וכמה גיחות, טס בשטחים הקשים מאוד לטיסה, הגיע ליעדים, תקף ופגע.

ביום י"ב בתשרי תשל"ד (8.10.1973), יצא גדעון לגיחה מבצעית ובה נהרג, כשמטוסו נפגע, התפוצץ ונפל ארצה. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול. בן 22 בנפלו. השאיר אחריו אב, אם ואחות. לאחר נופלו הועלה לדרגת סרן.

הספיד את גדעון ידיד משפחה: "...ראיתי את גדעון כאיש האמת. אתה חשת באמת העמוקה הזאת במחשבותיו, בחוויותיו באורח דיבורו. ביושרו, בחמימותו ובכנותו כבש תמיד את אהבת המסוביםעמו. אם למשפחת הטייסים יש אמנם קווים אופייניים לה, כפי שאנו נוהגים לחשוב, הרי אפשר לומר שגדעון היה פרוטוטיפ של המשפחה הזאת..." לאחר מותו נערכה תערוכת תצלומים מיצירותיו של גדעון; כמו כן הוציאה המשפחה לאור חוברת לזכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה