תפריט נגישות

סגן לירז רז טיטו ז"ל

בן בכור להוריו


בן בכור להוריו ריקי (ז"ל) ורפי טיטו, אח לשלומי וברק ניחן בקסם טבעי מיום לידתו. כולם אהבו אותו ואת שמחת החיים שלו. תמיד מוקף חברים, צוחק ומצחיק ועוטף את הסובבים לו בחן, חוש הומור וחיוך.
לירז נולד ב-22 בפברואר 1978 במשקל 2.300 ק"ג והוגדר פג. הוא סבל "מחוסר בשלות ריאתית" מה שנתן לו סיבה להלחם על חייו מהרגע הראשון, מהר מאוד הוא הפך לתינוק מתוק ובריא שהשיג את בני גילו על אף העובדה שנולד כל כך קטן.
מגיל צעיר ניכר היה כי לירז בעל תפיסה מהירה וחדה. הוא גילה עניין בתחומים רבים ומגוונים. אהבתו הראשונה היתה נתונה לג'ודו שם השתתף בתחרויות רבות וקטף הישגים.
במקביל פיתח לירז כשרון מוסיקלי. הוא ניגן על פסנתר ב"קונסרבטוריון" העירוני במשך 8 שנים ואף השתתף בקונצרטים וזכה לתשבוחות. עד היום מהדהדות באוזנינו המנגינות שאהב לנגן, גם כשחזר מחופשות מהצבא עייף ומאובק היה יושב ופורט על הגיטרה להנאתו.
לירז למד בביה"ס היסודי "אורנים" ולאחר מכן בחטיבת הביניים ובתיכון "ברנר" בפתח תקווה במגמת כלכלה ויזמות שם רכש את מרבית חבריו הטובים.
ב- 30.7.1996 כחודש לאחר סיום לימודיו התגייס לצה"ל חדור מוטיבציה להצליח והעיקר להיות קרבי ! ואכן כך היה הוא התגייס להנדסה קרבית, לירז היה גאה בשיבוץ ושאף להצליח ולמלא את המוטל עליו ללא דופי.
המפקדים שעיניהם לא פסחה על לירז, שהיה בולט, קידמו אותו בהתאם. בתחילה סיים את קורס מש"קים בהצטיינות ולאחר מכן יצא לקורס קצינים.
אין ספק שהמסלול הצבאי שעבר היה קשה, מתיש, מעייף ולפעמים מתסכל אבל בחור כמו לירז עם חוסן נפשי וחוש הומור לא נשבר בקלות הוא "עטף" כל קושי בבדיחה, "הכל בשליטה".
להורים שידר תמידשהכל בסדר. ללירז היו סיבות (משפחתיות) שיכלו לפטור אותו מהשירות ביק"ל (יחידת קישור ללבנון) ובלבנון בפרט. כאמור הוא לא שעה לתחינות ולבקשות, ולהוריו לא נותר אלא לקבל את רצונו ועל אף הדאגה הם ליוו אותו עם ברכת הצלחה. מאחר וידעו כמה חשוב לו להצליח ולמלא את המוטל עליו.
לירז, עלם החמודות ויפה התואר, עשה הפרדה מוחלטת בין החיים בבית לבין הצבא. בחופשות שהיה מגיע מהצבא היה הבית מתמלא חברים והטלפון לא הפסיק לצלצל. כבוד אב ואם היו ערך עליון בשבילו ולירז ניצל כל רגע פנוי להיות עם אחיו הצעירים שלומי וברק. ליחס מיוחד זכו הסבתות והסב שלהם העניק הרבה כבוד, חום, אהבה והערצה.
בחייו הקצרים הספיק לעשות מה שרבים לא יספיקו כל חייהם. בין היתר טייל קצת בחו"ל, סיים קורס צניחה חופשית וקנה ג'יפ איתו נסע לכל מקום. היו לו הרבה תוכניות לעתיד כמו נסיעה .לחו"ל, לימודים… השמים היו הגבול.
ביום שלישי ז' באדר תשנ"ט 23.2.1999, יום לאחר יום הולדתו ה- 21 נפל לירז במבצע בלבנון ונטמן בפתח תקווה העיר שבה נולד וגדל.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה