תפריט נגישות

שלמה "שלוימלה" מילר ז"ל

רשימות לזכרו

הבכור - רחל וישניק

שיר לזכרו
אלבום תמונות

הבכור
לכתוב על שלמה! מה איום הדבר, היד רועדת והלב נקרע לגזרים. האמנם לא נראה אותך יותר, נער יקר? הילדים הקטנים, הקשורים אליך בלב ונפש, מבטאים את זה פשוט: ''לא מסכימים ששלמה אף פעם לא יבוא לשחק אתנו'', אבל לנו אין בטוי, יש רק רצון לזעוק על העוול הגדול, אשר נעשה לך ולנו. איך נמשיך לחיות, ואתה אינך? איך נמשיך לבנות וליצור, ואתה, הער והחביב, הטוב ומלא המרץ, לא תתן יותר את ידך למפעל הזה, אשר כה יקר היה לך. נבצר ממני להבין וקשה, קשה מאוד להשלים.
הנה אראה אותך קטן ואתה כבר מנהיג החברה. "שלמה המלך" - קראוך. היית, שלמה, מלך לילדים, מלך טוב ומסור, עוזר ומדריך. מי כמוך ידע לארגן את חברת הילדים במשחק, בטיול, בעבודה? ידי זהב לשלמה - אמרו כולם. ובאמת, בהיותך עוד קטן לגמרי, יצרו ידיך את כל מה שעיניך ראו. זוכרת אני את הכבשן המפורסם, שבנית, בהיותך בן 7-8. שמרנו עליו ימים רבים, התגאינו בו ואורח, אם בא לגבעה, מיד הביאו אותו להראות לו את מעשי ידיך לתפארת.
מדי שנה בלטו כשרונותיך יותר. הללוך כל יודעיך, אבל אתה נשארת פשוט ומסור, יוצר ובונה, פעיל ומפעיל את חבריך. ומה אהבת את טבע הארץ ויפיה!רואה אני אותך באסיפת חברים, עומד ומוסר רשמיך על טיולך ראשון למצדה, מה יפים ומגוונים היו תאוריך! נדמה היה לכולנו, כאילו יחד אתך, אנו רואים את כל המקומות הנהדרים ומתפעלים על יפיים.
והנה הגיע זמן כניסתך לחברת המבוגרים. רצונך להתגייס היה עז. החברים היססו: איך נשלח את שלמה והוא בעל מקצוע, נחוץ בבית. אנו, אשר חנכנוך מקטנותך, אמרנו: שלמה צריך ללכת. והחלט על זה בחיוב. לא השתתפת בישיבה. חכית בחדר האוכל להחלטה. ומה אורו פניך, כאשר הבאתי לך את הבשורה על החלטה חיובית.
והלכת, שלמה. חמש שנים היית מחוץ לבית, בתפקיד. לא פעם נמצאת בסכנה, אבל חזרת אלינו בריא ושלם, ישר וטהור. היית מלא תכניות לעתיד, להעברה לנזלה, לבניה, להרחבת המשק, אתה בראש ואחריך כל חברת הילדים. לא פעם אמרת: בנזלה נבנה הכל מחדש, גם את המצב החברתי נשנה. אנו הנוער - כוחנו רב!
זוכרת אני, פעם בהיותך בחופשה בבית, באת להתיעץ, אם מותר לך להזמין את חבריך, הילדים המבוגרים, להצגה למושבה, אם זה לא יפגע בשויון החברתי. נשארת, שלמה, טהור וקדוש כמו ילד.
איך נמשיך בלעדיך, שלמה'לי היקר? יתמות כבדה מנשוא נפלה על חברתנו ועל חברת הילדים. נפלה עטרת ראשנו.
רחל וישניק

מתוך חוברת שהוצאה לזכרו - גבעת השלשה, סיון תש''ח.

מידע נוסף נמצא בתא הנופל בחדר ההנצחה שבבית הפלמ''ח.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה