תפריט נגישות

רב"ט יחיאל "איליה", "חיליק" יוכלמן ז"ל

מפרי עטו

מעזבונו

אלבום תמונות

במסיבה לגמר קורס המדריכים של "אליצור"

התאספנו היום למסיבה זו לגמר קורס המדריכים. עוד שבעה חברים נוספו למספר המדריכים הקודם, וחלק מהם ודאי יקבל גם קבוצות להדרכה. מסיבת סיום היא לנו, אבל גם מסיבת התחלה. מהקורס יצאנו, אבל להדרכה רק ניכנס.
הגורם למסיבה זו מובן הוא מאוד, אבל האם זוהי המטרה היחידה של המסיבה? האם נתאספנו כאן למסיבת רעים ולשיחת חולין שאינה מעלה ואינה מורידה? לפי דעתי צריכה מסיבה זו לשמש כעין מורה דרך למדריכים החדשים, ואולי אף לקודמים.
מעט מאוד ידוע לי, ואולי גם לחברי, על מטרת "אליצור". באספות הסבירו קצת את המצב בהווה ודברו גם על הסיכויים לעתיד, אבל על העיקר, על המטרה, לא דברו ולא כלום, וכל הידיעה באה מהמלים הספורות הרשומות על כרטיס החבר. שלושה סעיפים ראיתי שם: לחסן את הכוחות, להכשיר מחנה לפעולות ולהחדיר את ההכרה הדתית. שלושת הסעיפים מהווים מטרה שלמה אחת, שאין לגרוע ממנה ואין להוסיף לה. אבל שונים הם האמצעים לסעיף הראשון מאשר לשאר שני הסעיפים. בכדי לחסן את הכוחות צריכים להתעמל, לעסוק בספורט, העיקר להופיע לפעולות הקיימות של הארגון, אבל ע"י התעמלות אין מכשירים מחנה לפעולות, כי אין לשער שחבר יקבל פקודה מבלי שיבין את מטרתה וערכה ויוציאה לפועל כראוי. וכן אין מחדירים הכרה דתית; אמנם שומרים על הנמצא, אבל אין זו החדרה. לשני הסעיפים האחרונים מתאימות פעולות לגמרי אחרות, ומכיון שעדיין לא התחילו בהן יכולים לשער שאלה הנן רק מטרות צדדיות.
אבל גם בהתעמלות ובספורט עדיין לא הכל ברור. האם עלינו רק לחסן את הכוחות או לדאוג גם לתוצאות רצויות (לשיאים), לא מחמת שהן מעידות על הצלחתנו או שהן משמשות כתעמולה בשבילנו, כי אם כלמטרה מיוחדת? ואין זאת שאלה עיונית בלבד כי אם מעשית בהחלט וחשיבות רבה לה. האם עלינו לשמור על המובחרים שבנו ולהעלים עין ממגרעותיהם, בו בזמן שלחלשים יותר לא היינו מרשים לעשות דברים אלה? אם ברצוננו להחדיר משמעת בארגון, הרי שלשאלה זאת ישנה חשיבות רבה. ושאלה שניה היא שאלת הסקציות: האם עלינו לגזול מזמנם של החלשים ולהחליש את חיסונם ובו בזמן לשפר את המוכשרים? לשאלות אלה עדיין לא מצאתי תשובה ואבקש את חברי ההנהלה, אם לא היום הרי בהזדמנות אחרת, לענות על כל השאלות ולהסביר כראוי את כל הדברים העומדים בסימן שאלה.
אני כשלעצמי עדיין לא התיאשתי גם משאר שתי המטרות, שחשיבותן רבה בעיני. הייתי מיעץ שגם הפעולות הדרושות למענן תעשינה בעזרת מדריכי ההתעמלות, כי מכירים הם כבר את החברים, וחשוב יותר שהחברים מכילים אותם. אבל לשם כך צריכים בראש וראשונה לחנך את המדריכים, שיוכלו לשמש כמדריכים רוחניים לאותם החברים שהם כבר משמשים להם כמדריכי ספורט.
עוד רבות הן השאלות שעולות במוחי, אבל אסתפק בהערות אלה.
בסוף דברי אודה לכל החברים שעסקו בהדרכת החברים ובסדור הקורס שלא על מנת לקבל פרס, ולחברי הקורס שתרמו גם הם מזמנם אני מברכם שיצליחו בהדרכתם וחברי "אליצור" יפרו וירבו כדגי הים.
מתוך חוברת שהוצאה לזכרו

מידע נוסף נמצא בתא הנופל בחדר ההנצחה שבבית הפלמ"ח

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה