תפריט נגישות

רב"ט יהודה מרדכי מוטי פוירשטין ז"ל

מפרי עטו של מוטי פוירשטיין ז"ל

המכתב האחרון אל ההורים... התקוות גדולות בישיבה

צילום מסידורו - הקטע "אשמנו"
אלבום תמונות

י"ד באלול תשל"ג
שלום לכם אבאל'ה ואמאל'ה ברכל'ה ורוחל'ה (אני מקוה שאת בבית)? בטח גם אתם מתפלאים מה פתאום אני כותב, אז תדעו שאין שום דבר מיוחד, פשוט מאוד מתחשק לי לכתוב לכם קצת, ולספר קצת - כי סוף סוף אני קבלתי מכם מכתב - ובכל יום ראשון מתנה יפה, שהיפה ביותר בה הוא המכתב. אני והחבר'ה כבר רגילים לראות את אפרים בא עם איזה דבר מוארך עטוף בעתונים - וכבר מודיעים לי שהעסק מתקרב. זה באמת נהדר - וכל פעם שאני טועם משהוא מהעוגה אני מרגיש בבית. אצלי ב"ה הכל בסדר גמור. נכנסתי ללימוד הרבה יותר מהר מאשר חשבתי, ויש לי גם חברותות טובות - כך שנכנסתי חזרה למסלול - ומנסה להתקדם ולהספיק כמה שיותר.
אני מניח שקראתם בעתון על המשפט הצבאי שעומד להערך מחר יום רביעי לרב לוינגר ול-4 חבר'ה מהישיבה על מה שהלך במערה בתשעה באב, כך שלא אאריך כאן - כי גם אני עוד לא יודע מה שיצא במשפט. על כל פנים המצב הוא באמת חמור ומחזיר אותנו לזכרונות של תרפ"ט - שלא הרשו לעלות רק עד המדרגה השביעית, רק הפעם, זה בצורה של הגבלות בזמנים. לתפילת ראש השנה הקציבו שעתיים בלבד!!! מ-6 בבוקר - כלומר צריך לקום בחמש וחצי - עד שמונה - ואסור לתקוע בשופר. דהיינו אם נרצה ללכת לפי ההוראות פשוט אסרו עלינו את התפילה בראש השנה במערת המכפלה - יש בושה גדולה מזאת? כנראה שיהיה כאן שמח מאוד בראש השנה.
מחר גם מתחתן הבחור הראשון בישיבה - אנחנו כבר מחכים בקוצר רוח לחתונה ומתכוננים להוציא את כל "המיץ" שמה. חוץ מזה יהיו שם חברים שלו מ"נתיב מאיר", כך שכנראה יהיה באמת שמח.
שלחתי מכתב לבלהה - אני מקוה שהיא קבלה אותו כבר. אם קבלתם עוד מכתבים בנתים תספרו לי מה היא כותבת. מה נשמע ששיסתית אני שומע שהתחלת להתרגל לעובדה, שאת לומדת באולפנא - זה נכון? אני כבר מחכה ללבוש את הכפה שסרגת לי. מה נשמע אצלכם אבא ואמא? אני מקוה שאתם לא עובדים קשה מדי - ושומרים את הכוחות שאספתם ב"ארבע עונות". אבא, אני אומר לך שוב, אנחנו צריכים לחשוב על דרך, שחוץ משני הפועלים הללו, לא נזדקק לערבים - אני משוכנע שאפשר למצוא גידולים או איזו שהיא דרך להסתדר - כי גם אתה הרבה פעמים מתרגז מהם, וזה לא כדאי.
כפי שכבר ספרתי לכם אני יוצא למבצע חגים ואני דוקא די מרוצה מזה, אני אבקש לרדת לסיני (אשתדל לסדר שאהיה יחד עם ינאי) כי אני רוצה להכיר קצת את המעוזים, התעלה וכל השטח. לקראת המבצע אני רוצה שאת הנעלים הצבאיות הגבוהות שלי שנמצאות במצב תקין - רק שהם התקפלו וקבלו עוותים שמפריעים לרגל, אז שתכניסו את זה לסנדלר שיכניס את זה במכונה, אני לא מתכוון לנעלים שקרועות והסוליה קרועה! חוץ מזה, אם יצא לכם להוציא את התמונות מהחתונה והפילם של ישראל מאלי הצלם - תשתדלו. אני עוד לא יודע מתי אבוא לשבת, יתכן שלשבת זו, אחריה, או רק אבוא אחרי ראש השנה.
בכל אופן, כמובן שאהיה בבית לפני שאצא למבצע.

טוב זה הכל להפעם - להת'
מוטלי'

נ. ב. ד"ש ליונתן אם הוא נמצא, ותזכירו לו שמגיע לי איזה מכתבון.
רוחל'ה תסלחי לי שלא כתבתי לך בנתיים, אעשה זאת בקרוב. אגב, מצאתם את הפרקר שלי?

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה