תפריט נגישות

רב"ט יהודה מרדכי מוטי פוירשטין ז"ל

מפרי עטו של מוטי פוירשטיין ז"ל

המכתב האחרון אל רוחל'ה, לומדים ברצינות ובכ"ז שמחים.

צילום מסידורו - הקטע "אשמנו"
אלבום תמונות

לרוחצ'ה היקרה מאד!

קודם כל אספר לך שקבלתי היום מכתב מבלהה וישראל, ושמעתי מאמא שגם את מקבלת מכתב אחד ספישל. בלהה כנראה רוצה שנציף אותה במכתבים, ולכן היא שולחת אלינו ישירות. האמת היא שאני קצת מרחם עליה שהיא צריכה לכתוב לכל אחד לחוד וגם להורים של ישראל. טוב, היא לא חדשה לי כלום, מפני שידעתי הכל מהמכתב שהיא כתבה הביתה, ואני, כאמור, הייתי בבית אתמול ועל כך אספר לך. אמא צלצלה אלי ביום ראשון שאבוא לחתונה של רחי. ובגלל שרחי הזהירה אותי שהיא לא תדבר אתי, אם לא אבוא לחתונה, ובמיוחד שאבא אמר לי למחרת (צלצלתי כדי שיודיעו לך שתבואי) שכבר הודיעו לך, אז באתי. ואז ספרו לי שלא השיגו אליך קשר. אמא צלצלה חצי יום, דוד דוד צלצל ולא השיגו. הקיצר, הגעתי הביתה ואז פגשתי לראשונה את הגברת כיפה שסרגת לי, ואני רוצה להודות לך מקרב לב וכליות, זאת ממש כיפה שעדיין לא ישבה לי כזאת על הראש. כל החברה השתגעו ממנה. אגב זה היה בדיוק "ביום הולדת" 19 וחצי (אם את זוכרת חיה הבטיחה לגמור לי כיפה עד אז).
ב"ה אצלי המצב כרגיל. לומדים, לומדים ולומדים, ומנסים לחטוף כמה שיותר. ורק עכשיו אני מבין את מה שהיו אומרים לי בשמינית וצחקתי עליו, אמרו לי שבשנה הראשונה לומדים מה יש עוד ללמוד, וזה נכון. פתאום אני מתחיל לראות כמה חומר ודברים יש להספיק (כמובן שהפעם זה לא מתוך חיוב או כפיה) שמנסים לחטוף ולחטוף, אבל צריך לדעת "לא עליך המלאכה לגמור ואי אתה רשאי להבטל ממנה". בינתיים אני משתדל גם לכתוב דברי תורה קצת לחבר'ה.
שרה בקשה שאכתוב לה משהוא לימים הנוראים, אמנם אני עוד לא למדתי מספיק שאוכל לתת אבל בכא"פ השתדלתי.
כפי ששמעת אני יוצא למבצע ימים נוראים ביום ראשון בשעה 8.00, כך שאני לא יודע מתי אני אספיק לפגוש אותך. בכל אופן אם לא אספיק אני שוב מאחל לך מכל הלב שיש בי, שנה טובה ומאושרת, מאושרת..רת...רת... ושתעלי במדרגות היראה והלימוד עד קצה הגבול (אין הכוונה לציונים וללימוד חול). טוב רוחל'ה אני מסיים כיון שהשעה 0.55 (בלילה).

שלך מאד מאד
החזן הידוע מורדכי יהודא פועירשטין
ברבי שמשון יצחאק

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה