תפריט נגישות

אחיעד אהוד אטינגר ז"ל

אחיעד אהוד אטינגר
בן 47 בנפלו
בן כרמית ויורם
נולד בכ"ה בתמוז תשל"ב, 7/7/1972
התגורר בעלי
חלל פעולת איבה
בי"א באדר ב' תשע"ט, 18/3/2019
מקום נפילה: סמוך לאריאל
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
הותיר: אישה ו-12 ילדים, הורים, אח ואחות

קורות חיים

אחיעד אהוד, בן כרמית ויורם, נולד ביום כ"ה בתמוז תשל"ב (7.7.1972) בבית חולים "קפלן" ברחובות. אח לרחל ולליאור. דור שמיני בארץ, מצאצאי משפחת ריבלין - המשפחה הראשונה שיצאה לגור בירושלים מחוץ לחומות העיר העתיקה, ומשם הגיע סבא רבא שלו, משה חיים אטינגר, לפתח תקווה (אז - מלבס).

אחיעד גדל בפתח תקווה ולמד בבית ספר ממלכתי-דתי "יבנה". המשיך לישיבה התיכונית של בני עקיבא "נחלים" ואת שירותו הצבאי שילב בלימודים בישיבת הסדר בקרני שומרון. הוא שירת כלוחם ב"גבעתי", השתתף במבצעים בג'נין ובעוד מקומות והיה חייל מצטיין - שאת תעודת ההצטיינות שלו העדיף להעביר לחייל בודד ששירת איתו.

אחר כך למד בישיבה גבוהה בקדומים, והוסמך כרב שכונה וכרב עיר.

אחיעד נשא לאישה את תמר. בני הזוג בנו את ביתם בעלי שבשומרון, שם גידלו שנים-עשר ילדים: מוריה, אפרת, אלישיב, הראל, אליסף, יהודה דב, התאומות צופיה ותחיה, בניה, התאומים הדס ואליאב משה, ורוני.

לפני שעברו לעלי גרה המשפחה זמן מה בדרום תל אביב, והרב אחיעד החליט להקים בשכונת נווה שאנן את ישיבת ההסדר "עוז ואמונה". כך נכתב באתר הישיבה: "הישיבה ממוקמת בלב ליבה של השכונה החבולה ופועלת דווקא שם במטרה לחזק ולשקם את השכונה ואת תושביה היהודים, להזרים דם חדש בעורקיה ולהשיב לה את הצביון היהודי הרוחני. הישיבה מפעילה פעילויות בנושאי יהדות לרווחת תושבי השכונה... ישיבה שחרטה על דגלה את החלוציות האמיתית והציונות בת ימינו. מעבר ללימוד הייחודי שמאפיין את הישיבה בהקפת המושגים ההלכתיים, תלמידיה מחוברים לארץ, לאנשים, לכל המגזרים ולכל העדות ומשלבים אותם עם הרבה אהבה בכותלי הישיבה".

הרב אחיעד אטינגר היה ראש הישיבה, לימד מאות צעירים והכשיר דור חדש של רבנים. הוא זכה למעמד נכבד בשכונה, העביר שיעורים קבועים לאוכלוסייה ובמסגרת "קירוב רחוקים" היה אוזן קשבת לכל יהודי ועזר בכל צורך. סיפרה בתו אפרת: "כמה השקעת בישיבה, כל הזמן היא הייתה בראש שלך. הכול עשית בשבילה, בשביל להוסיף טוב. כל הזמן דיברת על הוספת עוד ועוד פרויקטים שיוסיפו טוב גם בשכונה מסביב לישיבה". באתר יוטיוב ניתן לצפות בסרטונים על הישיבה והרב אטינגר.

ביום ראשון בבוקר, י' באדר ב' תשע"ט (17.03.2019), הגיע מחבל פלסטיני לצומת אריאל ודקר למוות את חייל צה"ל סמל ראשון גל קיידאן, ששמר במקום. המחבל לקח את נשקו של החייל, עלה אל הכיכר שבמרכז הצומת ופתח באש לעבר מכוניות נוסעות. אחיעד, שכבר עבר ברכבו את הצומת בדרכו לישיבה בתל אביב, שמע את קולות הירי, שב אל המקום ופתח בירי מאקדחו אל המחבל, כשבכך הציל חיי אנשים רבים שהיו בצומת. חלקם אף העידו כי המחבל כיוון את נשקו לעברם, רק הגעת אחיעד עצרה אותו.

אחיעד נפצע מירי המחבל באורח אנוש, הועבר לבית חולים "בילינסון" בפתח תקווה אך שם נפטר למחרת, י"א באדר ב' תשע"ט (18.03.2019).

בן 47 בהירצחו. הרב אחיעד אטינגר הובא למנוחות בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. הותיר אישה ושנים-עשר ילדים, הורים, אח ואחות. כחודש אחרי הירצחו נולדה נכדתו הראשונה.

משפחתו תרמה את איבריו, אשר הצילו חיי כמה חולים.

על גבורתו בעת הפיגוע ניתן לאחיעד ציון לשבח אזרחי ממועצת בנימין, וכן הוענק לו אות "מגן ישראל" מטעם ארגון "שורת הדין".

ביום בו נפגע אחיעד נולד לבני זוג ביישוב איתמר בן. ברית המילה התקיימה ביום בו קמה המשפחה מהשבעה, הזוג החליטו לקרוא לרך הנולד אחיעד והבן אלישיב הוזמן להיות סנדקו.

בחודש יוני 2019 נערכה בפתח תקווה אליפות הכדורגל של הישיבות התיכוניות, אשר התקיימה לזכרו של אחיעד.

ביום ז' באייר תשע"ט (12.05.2019) הוכנס ספר תורה שנכתב לעילוי נשמת אחיעד לישיבת "עוז ואמונה" שהוא הקים וניהל בתל אביב.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה