תפריט נגישות

רב"ט יאיר-נפתלי בנדלר ז"ל

יאיר-נפתלי בנדלר
בן 28 בנפלו
בן פנינה ואהרון-אלתר
נולד בתל אביב
בי"ט בשבט תש"ה, 2/2/1945
התגורר בפתח תקוה
שרת בחיל כללי מחנה רבין
נפל בעת מילוי תפקידו
בט' בכסלו תשל"ד, 4/12/1973
מקום נפילה: סיני
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אישה, בת ושמה רוית והורים

קורות חיים

יאיר ("יאירקה") בן פנינה ואהרן-אלתר. נולד ביום י"ט בשבט תש"ה (2.2.1945) בתל-אביב. למד בבני-ברק בבי"ס "מעלות", המשיך בבי"ס לטקסטיל של "אורט" ברמת-גן, היה חניך תנועת "בני-עקיבא" ואף הדריך בה. נטה לאספנות והשתתף בתערוכות תחביבים וצילום. היה בעל אופי סוער, שפע ידידות, אהב את החיים ועשה במסירות למען משפחתו ורעיו.

כשעמד על סף סיום הלימודים בבית-הספר התיכון, נפגע בתאונת ספורט. הפגיעה הקשה מנעה ממנו אפשרות לסיים את לימודיו ובעטיה שוחרר מהשירות בצה"ל. הדבר העציב אותו מאוד והוא העסיק עצמו בפעולות התנדבות והיה שותף לפעילות חברתית ותרבותית עניפה. היו לו תחביבים רבים; הוא שקד על אוסף בולים וכן אוסף מטבעות עתיקות וחדשות, השתתף בתערוכת התחביב. הוא עסק גם בצילום ונהג לצלם אירועים משפחתיים ומראות מנופי הארץ, שבה הרבה לסייר.

על אף בריאותו הלקויה השתתף בצעדות שונות שנערכו בארץ ולא החמיץ אף אחת מצעדות ארבעת הימים. נשאר אחריו אוסף של מדליות לרבות מדלית זהב, שהוענקו לו על השתתפותו בצעדות. למרות שעקב פגיעתו שוחרר מצה"ל, שימש במלחמת יום הכיפורים כנהג משאית באל-עריש, אך לא מצא סיפוק בכך וביקש לשרת בסיני. הוא נשלח ליחידת צה"ל ששירתה בקילומטר ה-101 בסיני, לצד כוחות האו"ם.

ביום ט' בכסלו תשל"ד (4.12.1973) נהג ברכב, שנסעו בו קציני או"ם וקצינים ישראלים בדרכם למנוע תקרית אש. הרכב עלה על מוקש ויאיר-נפתלי נפגע ונהרג. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות בקרית-שאול.בן 29 בנפלו. השאיר אחריו אישה, בת ושמה רוית והורים. לאחר נפלו הועלה לדרגת רב"ט.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה