תפריט נגישות

טר"ש עמיחי שולזינגר ז"ל

עמיחי שולזינגר
בן 22 בנפלו
בן דבורה ומשה-שמחה
נולד בתל אביב
בתרפ"ז, 1927
שרת בחי"ש, הגנה
נפל בקרב
בכ' בתשרי תש"ט, 23/10/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: מנרה
באזור הגליל
מקום קבורה: ראש פינה

קורות חיים

עמיחי בן משה-שמחה ודבורה, נולד בשנת תרפ"ז (1927) בתל-אביב. הבן הראשון בכפר-גנים. למד בפתח-תקוה בבית-הספר העממי "נצח-ישראל" ועבד בבית החרושת ליציקה וב"כותנה" עד להתגייסותו לצבא.

כבן שלוש התייתם מאביו ועל-כן נאלץ לצאת לעבודה מיד עם גמר לימודיו בבית-הספר העממי. היה חבר ה"מכבי" בפתח-תקוה, חבר "מכבי אש" אחר-כך הצטרף ל"הנוער העובד". בתנועתו ובמקום עבודתו התחבב על חבריו כרע טוב ופועל מצויין בעבודה. מנעוריו חבר הגדנ"ע והחי"ש. באוקטובר 1947, בשעה שנשקפה סכנת פלישה לצפון הארץ, התנדב והלך לשם, ובחזרו לא עבר זמן רב והתגייס לשירות מלא בצבא. השתתף בכיבוש עכו, סמריה, כברי, ביריה, תרשיחה וצפורי.

פעולתו האחרונה בקרבות היתה ביום 23 באוקטובר 1948, במשלט "עבד" החולש על מנרה ועל כביש הצפון. צבאות קאוקג'י, שרצו לשחרר את הדרך ללבון, תקפו את המשלט, הסתערו על מחלקתו של עמיחי וגרמו לה אבידות, לאחר שנחשף אגפה והיא נאלצה לסגת. עמיחי נפצע בחזהו ובגלל האש החזקה לא יכלו להוציאו משדה-הקרב. כעבור ימים מספר, לאחר מבצע "חירם" שטיהר את הגליל מצבאות האוייב, נמצאה גופתו והובאה לקבר ישראל בראש פינה ביום 1.11.1948 בן 21 בנפלו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה