תפריט נגישות

סרן אריה אלון כובאני ז"ל

מדברי האח נועם כובאני


אריה אלון ‏המשך לתרום ולהיות מחובר לעשייה הצבאית ביחידתו גם כאשר היה על ערש דווי, שכן הוא לא ויתר ונילחם כאריה לסיים את פיתוח התוכנה לניהול משאבים ותקציבים בפיקוד העורף, שאותה החל לפתח עת היה בריא, כאשר בימיו ואחרונים הצליח למסור לידי מפקדיו עותק של התוכנה שעליה עבד באמצעות לפטופ, על מיטת חוליו בבית החולים לחולי סרטן.
אריה אלון, כהרגלו, היה אדם ענו וצנוע, ועל כן קרא לתוכנה בשם ״לביא״ (כרמז לשמו הראשון - אריה). לאחר מותו התברר לנו ממפקדיו כי התוכנה שפיתח הינה גאונית וכי היא אומצה בחום על-ידי פיקוד העורף, מאחר והיא מקלה עליהם מאוד בתחום ניהול המשאבים והתקציבים, היות והיא מרכזת ומתכללת בו זמנית פרמטרים ונתונים שונים מכל יחידות הפיקוד, ובנוסף מבצעת אף ניתוחי מצב ומציגה תחזיות תקציביות.
בנוסף לכך, היא נחשבת כיום לתוכנה הבלעדית שבה משתמש פיקוד העורף לצורך ניהול תקציביו ומשאביו וכי לפני כן, לא הצליחו לנהל תחום זה בצורה טובה. יצויין כי אריה אלון עשה כל זאת מבלי שנתבקש לכך וללא כל רקע לימודי מוסמך במחשבים או בתכנות.
זהו עוד פרט כביכול קטן וחשוב המלמד על אופיו ואישיותו של אריה אלון, שרק אנשים מעטים מודעים לו, קרי - ענווה, צניעות ומסירות נפש לדברים שאותם הגדיר לעצמו כבעלי חשיבות עליונה ומקודשת, ולכן התגבר עד אשר הצליח לממשם, מתוך עוז ותעצומות נפש, גם ברגעי הסבל והייסורים הקשים ביותר.
באותו הקשר, אריה אלון התעקש לעבור ולסיים את השלמת קורס הקצינים שאותה נאלץ להפסיק 3 פעמים טרם סיומה, בשל התפרצות מחלת הסרטן שמנעה ממנו זאת. בסופו של דבר, מפקד פקע״ר בזמנו, האלוף יאיר גולן, החליט לאשר לו את דרגת הקצונה כאות לעקשנותו, התמדתו ומסירות נפשו והעניק לו דרגת סרן יום לפני שנפטר!
בהקשר זה, יצויין כי בד בבד עם מסירות נפשו לשירות הצבאי לא משך ידו מלימודי התורה, שבה ״הגה יומם ולילה״ כפשוטו, גם על ערש דווי, שכן חבריו ומפקדיו ליחידה, היו מגיעים מידי יום לבקרו בבית החולים ולקיים יחד עמו לימוד תורה בצוותא, עקבי ורציף ״על הסדר״ ואף סיימו מסכתות במשנה ובגמרא, תחומי הלכות שונים ברמב״ם, ספרי מוסר וכו׳...
רבנים שהכירו אותו התבטאו ואמרו שלמרות שחייו היו קצרים, הוא הגיע להספקים אדירים כמו אדם זקן, מבחינת לימוד התורה שלו ומבחינת רמת השגיו וידיעותיו. זאת, חוץ מאשר תואר על ידיהם כאדם נעים הליכות ורודף צדקה וחסד.
אריה אלון היה ידוע ומוכר כאדם שאהב לעשות ‏טוב וחסד ולעזור לכל אדם, הסביר פנים לכול, טיפוס ידידותי, חברותי וחייכן שהקרין אהבת חינם לכל אדם, והיה ״אוהב את הבריות ואהוב עליהן שהאיר פניו לכל אדם״ - כך העידו כל מכריו וכך גם נכתב על מצבתו. עניין היותו אדם חייכן ובעל חוש הומור חריף, באופן תמידי, בכל תנאי ובכל מצב, ‏ניכר ובא לידי ביטוי בתמונתו המופיעה בדף הגלעד (״אין יותר אריה אלון מזה״). בשל העובדה שהיה בן זקונים לאביו ולאמו והיה קשור אליהם מאוד הן באופן טבעי והן בשל אישיותו ומידותיו, אמו החליטה כאשר נפטר, שאין טבעי יותר מכך שייקבר לצד אביו המנוח, שבניהם שררה אהבת נפש, חרף העובדה שקבר זה היה שמור לה, שתחיה, לאחר אורך ימים ושנות חיים ועל אף היותו קצין צה״ל שהיה אמור להיקבר בשל כך בחלקה הצבאית.
הפסוק אשר מאפיין ביותר את אריה אלון והליכותיו, לדעת בני משפחתו, מכריו ומוקירי זכרו הינו הפסוק המופיע בספר מיכה, פרק ו׳, פסוק ח׳: ״הגיד לך אדם מה טוב ומה ה׳ דורש ממך, כי אם עשות משפט ואהבת חסד והצנע לכת עם אלוהיך״.

ת.נ.צ.ב.ה.

(נועם כובאני, 2017)

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה