תפריט נגישות

רב"ט אברהם (אברמיק) רשקס ז"ל

קורות חיים מספר יזכור


אברהם ("אברמיק") בן יעקב והדסה, נולד ביום כ"ז באייר תרצ"ט (16.5.1939) בזכרון-יעקב.
הוא סיים את לימודיו בבית-הספר היסודי בפתח-תקוה וכן היה בין הראשונים שהקימו את גדוד "רבדים" ב"קן" "השומר הצעיר" של פתח-תקוה והיה פעיל בו. לאחר סיום לימודיו היסודיים למד בבית-הספר תיכון החקלאי "עיינות".
בן 14 היה אז, שקול בדעתו, ממעט דברים ומרבה מחשבה. אוהב טבע היה ואפשר היה להכיר זאת בצאתו לשוח וידע לשוחח על כל פרח וצמח. חברותי היה ונכון היה להגיש עזרה לחבר, אך יחד עם זה היה מכונס בתוכו מפאת העושר הרוחני הפנימי שנפשו הכילה.
בבית-הספר הצטיין בהישגיו בלימודים ובמחשבותיו שלא היו דמיוניות בעלמא כי אם מעשיות, מחשבות של הגשמה, של הליכה למטרה - לייעוד. זהו מה שהביא אותו לבית-הספר החקלאי ולהצטיינותו בלימודים.
השתייך ל"הפועל". יחד עם גרעינו יצא לנח"ל ולצנחנים. עם הגרעין השלים את קיבוץ סאסא ובשנת 1957 הקים לו משפחה ובית חם בקיבוץ. כאשר סיים את שירותו הסדיר היה מדריך בתנועה וכאשר חזר לקיבוץ התמסר לחיי-עבודתו. הוא היה רכז המטע והמכוורות. אף היה מסור לסביבה, לטבע ולגילוי הצפונות של היישוב והיה מטפל בהקמת המוזיאון הארכאולוגי בקיבוץ, מוזיאון שנקרא אחר-כך על שמו. באהבתו לארכיאולוגיה הדביק גם חברים וכך הלך ונוצר לאט לאט חדר ה"אספים" אשר בבית ערבי בקצה הקיבוץ (הוא מוזיאון סאסא).
במלחמת ששת הימים, ביום החמישי לקרבות, הוא א' בסיון תשכ"ז (9.6.1967), נפל בקרב שנערך בג'לביניה אשר ברמת הגולן. הניח אישה ובן. הובא לקבורה בבית-הקברות הצבאי בעפולה והועבר למנוחת עולמים בבית הקברות בפתח-תקוה.
בן 28 בנפלו.
"יד" לזכרו הוקמה בבית הקברות של קיבוץ סאסא. ב"שלושים" לנפלו הוציא קיבוץ סאסא עלון לזכרו. ביום השנה לנפלו הוציא הקיבוץ ספר בשם "אברמיק רשקס". בחוברת "53 מהם" בהוצאת הקיבוץ הארצי לזכר חבריו שנפלו במערכה, הוקדש עמוד לתולדותיו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה