תפריט נגישות

רב"ט עשהאל אסי והב ז"ל

רשימות לזכרו

סיפורו של הנהג חיים מור יוסף

אלבום תמונות

גדוד 55 נקרא לסיור, שני ג'יפים יוצאים בתאריך 13.4.83, בשעה 10:00 בבוקר, מעין זחלתא לכיוון כפר נברח, על מנת לבדוק מה קורה עם רכב שנגנב לאחד הדרוזים. משלא עלה בידנו למצוא את הרכב הגנוב זזנו לכיוון המחסומים.
במחסום הראשון התעכבנו בערך כשעה. בדרכנו למחסום השני נעצרנו היות והסמג"ד שוחח עם אחד הדרוזים, משנסתיימה השיחה המשכנו למחסום השני וגם שם התעכבנו בערך שעה וחצי.
המשכנו בדרכנו ל"ארמון" לשם סידורים, ומשם חזרנו.
עברנו את המחסום הראשון, שם אספנו קצין של אל הג'יפ שלנו. המשכנו אל הגדוד, שלפתע שמענו יריות מכיוון ההר לעברנו. החזרנו אש, אך בינתיים פגע כדור באיזור לבו של אסי. לא הרגשנו שהוא נפגע. הג'יפ נעצר לפתע מבלי לנוע, כאילו קיבל פקודה לעצור! הכנסתי להילוך כוח, הגלגלים האחוריים חרקו, והג'יפ ברח אל מקום מסתור.
שם, ראינו כי אסי נפגע. הודעתי למפקד שיש פצוע והוא העביר הודעה ליחידה שתשלח אמבולנס ותגבורת. בדקנו היכן הוא נפגע ומה מצבו, הכדור חדר אל המקום ויצא מעברו השני, ניסינו להחיותו אך ללא הועיל. עדיין לא קבענו את מותו, חיכינו לרופא שיגיע אולי ישנו עוד סיכוי להחיותו.
האמבולנס הגיע, מתוכו יצא הרופא ושני חובשים, הם מיהרו אלינו, בדקו את אסי והרופא קבע את מותו.
אסי והב ז"ל.
התגבורת שהגיעה סרקה את השטח אך לא מצאה עקבות כלשהן. מהדף היריות התחבאתי בתוך עצמי ולא ידעתי מה קורה מסביבי ואיתי.
לידי ישב עוד פצוע, יותר קשה ממני. בדקו את הג'יפ ומצאו שכולו מחורר מהיריות וכמו כן גילו את הקליע שפגע באסי מונח על השק שהיה בין רגליו.
מסוק הגיע לאזורנו, על מנת לקחת את הפצוע קשה, ברזאני, ויחד איתו את המנוח אסי והב ז"ל.

סיפור זה מוקד שלמותו של חברי מהגדוד אסי והב ז"ל
בהערצה
חיים מור יוסף, מאי 83'

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה