תפריט נגישות

סמ"ר מוטי שובל ז"ל

מוטי שובל
בן 21 בנפלו
בן אסתר ויעקב
נולד בכפר סירקין
בט' באדר א' תשל"ו, 10/2/1976
התגורר בכפר סירקין
התגייס ב-אוקטובר 1994
שרת בחיל האויר בס"א 18
נפל בעת שירותו
בט' באלול תשנ"ז, 11/9/1997
מקום קבורה: כפר סירקין
חלקה: 1, שורה: 1, קבר: 2.
הותיר: הורים, אח ושתי אחיות

קורות חיים

בן אסתר ויעקב שווילי. נולד ביום ט' באדר א' תשל"ו (10.2.1976) בכפר סירקין. אחיהם הצעיר של ציפי, סיגל ואסף. בגיל שנתיים הלך למעון של מרים בכפר סירקין ומגיל שלוש עד גיל שש ביקר בגן הילדים של הכפר. בגיל שש וחצי עלה לכיתה א' בבית-הספר היסודי "ברל כצנלסון" בכפר סירקין, שם סיים כיתה ו'. בכיתה ז' עבר לחטיבת-הביניים "עמי אסף" בבית ברל ולמד שם עד כיתה ט'. את לימודיו התיכוניים עשה במגמת מכניקה עדינה בתיכון "עמל א" שבפתח תקווה.

כבן זקונים גדל מוטי בחברת מבוגרים, התעניין בנושאי השיחה שלהם ותמיד "הבין בעניינים של גדולים". כך, כשהוא משתרך אחר אביו, גדל והתפתח וגיבש לעצמו את תחומי ההתעניינות. כיליד כפר סירקין היה חניך בתנועת הנוער של תנועת המושבים והיה פעיל בסניף התנועה שבכפר.

מוטי היה לבחור תמיר וחסון. על פניו היה נסוך חיוך ביישני, ועיניו חמות וחכמות. הוא היה אהוד ואהוב על כל מי שנפגש איתו, ובמיוחד נערץ על אחייניו הקטנים, ששיחק איתם וטיפל בהם בסבלנות אין-קץ ובמסירות רבה. אהב לשחק כדורסל, חיבב מאוד מכוניות ובעזרת אביו בנה לעצמו קרטינג שנסע בו בשטח. נוסף לכך, החזיק טרקטורון וטייל בו בהנאה רבה בשדות הכפר.

מוטי אהב את הטבע והיה מחובר לאדמה. את ייעודו בחיים ראה בתחום הגינון וחלם להיות אגרונום. הוא שאף לפתוח עסק עצמאי לעיצוב ואדריכלות גנים ובחייו הקצרים אף הספיק לתכנן, לבנות ולטפח גינות ציבוריות ופרטיות בכפר סירקין.

באוקטובר 1994 התגייס לצה"ל והוצב בחיל-החימוש. לאחר טירונות קצרה עבר קורס ציוד בתי מלאכה בבה"ד 20. בתום הקורס, בפברואר 1995, הוצב בסדנת ארז בבס"א 18 שבצריפין ושימש בתפקיד מאחזק ציוד בתי מלאכה. במסגרת תפקידו שימש גם כמסגר מיכני, חרט וסיכאי במחלקת סיכה ועבד כצבע בסדנה.

מפקדיו של מוטי העידו כי היה דמות חיובית הראויה לחיקוי, בעל מוסר עבודה ואחריות הראויים לשבח, וכי גילה משמעת עצמית גבוהה והרבה להתנדב. חבריו זוכרים אותו כמסמר החברה שתמיד ידע להסתדר, אהב לעזור ודאג להצחיק את כולם.

מוטי נפטר באופן פתאומי מדום לב ביום ט' באלול תשנ"ז (11.9.1997), במהלך חופשת השחרור מצה"ל. בן עשרים-ואחת וחצי היה בנופלו. הוא הובא למנוחת-עולמים בחלקה הצבאית בבית-העלמין בכפר סירקין. הותיר הורים, שתי אחיות ואח. לאחר נפילתו הועלה לדרגת סמל ראשון.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה