תפריט נגישות

סמל דוד דודי ישי ז"ל

דוד ישי
בן 21 בנפלו
בן שולמית ויחיאל
נולד בפתח תקוה
בי"א באב תשל"ה, 19/7/1975
התגורר בפתח תקוה
התגייס ב-27.7.1994
שרת בחיל השריון חט' 401, גד' 52
נפל בעת שירותו
בט' בתמוז תשנ"ו, 26/6/1996
מקום נפילה: נתב"ג
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
חלקה: 6, שורה: 2, קבר: 7.
הותיר: הורים, שתי אחיות - מיכל וטלי, ואח - אבי

קורות חיים

בן יחיאל ושולמית, נולד בשבת "נחמו" יא' מנחם אב תשל"ה (19.7.75) בפתח תקוה. אח לטלי, מיכל ואבי. שמו ניתן לו על שם דודו שנפל במלחמת יום הכיפורים.

דודי למד בבית הספר היסודי ממ"ד "יבנה" בפ"ת, ועם סיומו המשיך בישיבה התיכונית "כפר גנים" בפתח תקוה במגמת מחשבים. במסגרת לימודיו בישיבה הצליח למצוא זמן לתחביביו בתחום הספורט: ריצה, כדורגל וכדורסל.

את שירותו הצבאי בחר דודי לעשות במסגרת ישיבת ההסדר ישיבת הכותל שברובע היהודי בירושלים.

כאן מצא חובה נעימה לעצמו לתרום למען תושבי הרובע והתנדב למשמר האזרחי. בהתנדבות זו ראה קידוש שם שמים ברבים.

התגייס לצה"ל בשלהי יולי 1994, ועבר את הטירונות במסגרת גדוד "שלח". עם סיום המקצועות שובץ כטען קשר בגדוד "הבוקעים" גדוד בו שירת גם אביו כאשר היה בשירות סדיר, ועל כך היה דודי גאה ביותר.

בעוצבת "עקבות הברזל" יצג דודי, שהיה חובב ריצה ואצן מצטייין, פעמים רבות את יחידתו בתחרויות כושר מטעם חיל השריון.

את חופשותיו מהצבא ניצל למימוש אהבתו הגדולה לארץ, לטבע ולבעלי-החיים, והרבה לטייל ברחבי הארץ. דודי היה קשור מאוד לבני משפחתו, לחבריו ולידידיו והשתדל לבקר ולכתוב בכל הזדמנות. בכל ארוע חברתי בלט דודי בחן ובבת שחוק שהיו נסוכים על פניו, בשמחת החיים שאפיינה אותו, ובאהבה שהרעיף על סביבתו.

משחר ילדותו נתברך דודי בטוב לב נדיר ובנכונות לעזור לזולת ובעיקר לחלשים שבחברה. הוא קבל על עצמו להפריש מעשר כספים מכל הכנסה שלו, כולל משכורתו הצבאית, למטרות צדקה וחסד.

ביום 20.6.1996, בדרכו מהבסיס לחופשת שבת בביתו, נפצע דודי אנושות בתאונת דרכים, שאירעה סמוך לתחנת הדלק בנתב"ג. הוא אושפז במשך שישה ימים בבית החולים "תל השומר", שם נפטר מפצעיו ביום ט' בתמוז תשנ"ו (26.6.1996). דודי הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בפתח תקווה. בן עשרים ואחת היה בנופלו. הותיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח.

במכתב ניחומים למשפחה כתב הרמטכ"ל אמנון ליפקין שחק: "דודי שירת כטען-קשר בגדוד 'הבוקעים' של עוצבת 'עקבות הברזל' בחיל השריון, ותואר על ידי מפקדיו כחייל אחראי ומסור, שמילא את תפקידו במיומנות רבה. היה אהוד ומקובל בקרב מפקדיו וחבריו כאחד." מפקד היחידה כתב: "דודי הצטרף לקדושי ישראל, הלוחמים המפוארים, שבזכות נאמנותם, מסירותם והקרבתם, קיימת מדינת ישראל. עבורנו יישאר דודי לוחם יקר, ידיד נפש, שנקטף בטרם עת. נקטף בטרם עת מהוריו, ממשפחתו ומחבריו, אך לא בטרם עת לאלוהים. כי מה הפלא שירצה לידו מלאך, נעים הליכות כמו דודי. חבר אמיתי, עם החיוך הקבוע הנסוך על פניו. עם ישראל, צבא ההגנה לישראל, עוצבת 'עקבות הברזל', גדוד 'הבוקעים', פלוגת 'חוד החנית' ואני, מצדיעים לדודי על התנדבותו ורצונו העז לשרת בצבא ההגנה לישראל, על הנכונות לתת, לעזור ולתרום למדינה בצל אמונתו העזה, חסרת הפשרות. מי ייתן וינוח על משכבו בשלום, ותהא נשמתו צרורה בצרור החיים."

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה