תפריט נגישות

טוראי נתנאל יעקב נתי קרופר ז"ל

נתנאל קרופר
בן 20 בנפלו
בן אטי ואברהם-אבי
נולד בפתח תקוה
בז' באב תש"מ, 20/7/1980
התגורר בפתח תקוה
התגייס ב-17.6.1999
שרת בחיל השריון ביסל"ש 857
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ט בסיון תש"ס, 2/7/2000
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
חלקה: 6, שורה: 4, קבר: 3.
הותיר: הורים, אחות - ליאת, ואח - יובל

קורות חיים

בן אטי ואברהם פרץ. נולד בפתח תקווה ביום ז' באב תש"ם (20.7.1980), אח צעיר לליאת. חמש שנים אחריו נולד אחיו הצעיר יובל.

נתי היה תינוק יפה תואר, בעל עיניים ירוקות ו'בקבוקים' בלונדינים לראשו. פעוט עירני ונבון שהתפתח מהר לגילו, וכבר בגיל שלוש ידע לקרוא, לכתוב ולבצע פעולות חשבוניות - את כל אלה למד בכוחות עצמו, בעזרת חוברות לימוד של אחותו הגדולה. נתי למד בבית-הספר היסודי 'יבנה-נאות דוד' בפתח תקווה, ובכיתה ז' עבר לישיבת בני-עקיבא 'נחלים'. בישיבה, הסמוכה לפתח תקווה, למד עד סיום כיתה י"ב. היה תלמיד מצטיין, שאהב ללמוד לימודי חול בנוסף ללימודי הקודש.

בהיותו בכיתה ד' הצטרף כחניך לתנועת הנוער בני-עקיבא. בכיתה י' נבחר להדריך את שבט 'נבטים', כיתה ד' מסניף עמישב בפתח תקווה, וכמדריך היווה דוגמה אישית לחניכיו בכל התחומים - עזרה לזולת, קיום מצוות והצלחה בלימודים. חניכיו משנותיו כמדריך, כמו גם עמיתיו להדרכה, מתארים את נתי כחייכן אך גם רציני כשצריך, אוהב לעזור, אכפתי ובולט בחוש ההומור המשובח שלו,שהיה ממאפייניו הבולטים, בבית-הספר היסודי, בישיבה ובצבא - חבריו למחלקה זוכרים אותו כבדרן שהצחיק אותם בטירונות, ועשה עבורם את החוויה הקשה הזו לנעימה יותר.

מאפיין נוסף שלו היה הרצון לעזור ולתרום. בישיבה עזר לחברים המתקשים בלימודים, ובמיוחד במתמטיקה. בשעות הפנאי התנדב לעזור לקשישים במוסד 'בית רבקה', ומדי מוצאי-שבת נהג לבקר בבית-החולים 'שניידר' ולשמח את הילדים המאושפזים שם. גם בצבא היה רגיש מאוד לחבריו, וכשראה חבר מתקשה היה ניגש אליו ומעודדו בבדיחה טובה, או בסיפור חסידי מתאים.

בכתה י"א נסע עם חברים מהישיבה במשלחת נוער לפולין. הסבים והסבתות שלו עברו כולם את השואה ונתי, ששמע את סיפוריהם, זכה לראות את המראות הקשורים בהיסטוריה המשפחתית שלו בפרט ובהיסטוריה היהודית בכלל. הוא התרשם מאוד מהטיול, ונשאר בקשר הדוק עם ניצולי השואה שליוו את המסע.

בסיום התיכון בחר במסלול של בני ישיבות, ועבר ללמוד בישיבת ההסדר 'ברכת משה' במעלה אדומים. הוא למד בישיבה שנה וחצי, השתלב שם ורכש חברים רבים. נתי נהנה מלימודי התורה עד השעות הקטנות של הלילה, אך עם זאת אהב גם לצאת לבלות או לשחק כדורסל עם חבריו. בתקופה זו היה מאושר, ובשיא פריחתו.

בחודש מרס 2000 התגייס נתי לצה"ל, חדור מוטיבציה ולאחר שהכין את עצמו באימוני כושר רבים. תחילה תיכנן להגיע לחיל-הרגלים, אך כשהבין שדרושים בעיקר טנקיסטים התנדב לחיל-השריון. בתום הטירונות הגיע לבית-הספר למקצועות הטנק. על שירותו ולימודיו לקראת תפקיד טען-קשר מספר מפקדו, סא"ל בועז: "נתי היה חייל למופת, בעל רמה אישית גבוהה, שהקפיד על קלה כחמורה. אל כל הערה מקצועית שקיבל התייחס ברצינות רבה, ואף דרש מעצמו הרבה מעבר למה שאנו רגילים לצפות. תכונה זו היא תוצר של אישיותו ששאפה לשלמות. שלמות, הדומה ליופיו, חוסנו, גובהו הנאה וזיו פניו. נתי היה חייל בעל חוש הומור מיוחד, שאהב לעזור ולסייע לחבריו."

ביום כ"ט בסיוון תש"ס (2.7.2000) נפל נתי בעת מילוי תפקידו והוא בן עשרים. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בסגולה, פתח תקווה. הותיר אחריו הורים, אחות ואח.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה