תפריט נגישות

סמל ערן חיים אוקון ז"ל

ערן אוקון
בן 24 בנפלו
בן עדנה ומאיר
נולד בתל אביב
בכ"ו בחשוון תשל"ג, 3/11/1972
התגורר בפתח תקוה
התגייס ב-12.11.1990
שרת בחטיבת גבעתי מחוז מרכז
נפל בעת שירותו
בי"א בניסן תשנ"ו, 31/3/1996
מקום נפילה: יהוד
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
חלקה: 6, שורה: 2, קבר: 8.
הותיר: הורים, שני אחים-בנימין ומיכאל, ואחות-מיה

קורות חיים

בן עדנה ומאיר. נולד ביום כ"ו בחשוון תשל"ג (3.11.1972) בתל אביב, אח לבנימין, מיכאל-יצחק ומיה. כשהיה ערן בן חמש עברה המשפחה להתגורר בפתח תקווה. ערן למד בבית-הספר היסודי "יד לבנים" בפתח תקווה והמשיך בתיכון "בן גוריון" בעיר.

היה חבר בתנועת הנוער "הצופים" ולאחר מכן בתנועת "הנוער העובד והלומד". ערן אהב לקרוא ספרות יפה ונמשך לציור ולמשחק. את אהבתו לתיאטרון מימש ערן בבית-הספר התיכון, כששיחק בתפקיד "הקמצן" במחזהו של מולייר, וזכה על כך למחמאות רבות.

היה בעל רגישות גבוהה לסובבים אותו ומוכן היה לסייע לזולת בכל עת.

ערן התגייס לצה"ל בסוף נובמבר 1990. תחילה שירת בחטיבת גבעתי, שם עבר טירונות. לאחר מספר חודשים הוצב בקריה ושירת כאחראי על קבוצת חיילים וחיילות במערך האבטחה. הוא סיים את שירותו בדרגת סמל. מפקדיו העריכו אותו כחייל טוב, בעל כושר חשיבה ומנהיגות. לאחר שחרורו מצה"ל, בשנת 1993 החל ללמוד במכינה של אוניברסיטת תל אביב, וכבר באותו קיץ החל את לימודיו בחוג למדע המדינה. הוא התמיד בלימודיו עד חודש פברואר 1996 - אז החליט ליטול פסק זמן מהלימודים.

ביום י"א בניסן תשנ"ו (31.3.1996) במסגרת שירות מילואים, נפל ערן בעת שירותו. בן עשרים וארבע היה בנופלו. הוא הובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית, בבית העלמין "סגולה" בפתח תקווה. השאיר אחריו הורים, שני אחים ואחות.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב הרמטכ"ל אמנון ליפקין שחק: "ערן, זכרונו לברכה, שירת כמאבטח בגדוד אבטחה של פיקוד העורף, ותואר על ידי מפקדיו כחייל אחראי, שקדן ומסור, שביצע את תפקידו לשביעות רצונם המלאה."

ערן מונצח באנדרטה לנופלי פיקוד העורף ברמלה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה