תפריט נגישות

טוראי רן רני שרעבי ז"ל

רן שרעבי
בן 19 בנפלו
בן בתיה ואליהו
נולד בפתח תקוה
בה' בסיון תשכ"ב, 7/6/1962
התגייס ב-מאי 1980
שרת בחטיבת הנח"ל גד' 50, חטיבת הצנחנים גד' 50
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ' בתמוז תשמ"א, 22/7/1981
מקום נפילה: ראש העין
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
חלקה: 3, שורה: 3, קבר: 13.
הותיר: הורים, שתי אחיות ואח

קורות חיים

רן (רני) בן בתיה ואליהו, נולד בפתח תקוה ביום ה' בסיוון תשכ"ב (7.6.1962). רני השלים את לימודיו בבית הספר היסודי "יסודות". בן ראשון הוא היה במשפחתו, ילד שקט וביישן ובעל כישורים אמנותיים. רני חי בעולם פנימי עשיר משלו. הוא היטיב לצייר, אהב מוסיקה והרבה לקרוא, בעיקר ספרות יפה. הוא גם ידע לספר בכשרון סיפורים לאחיותיו הקטנות. רני היה חרוץ, וזכה בציונים טובים בכל המקצועות שלמד. למרות ביישנותו הוא בלט בכיתה, בשל כישוריו ויושרו. במשך הזמן לקח רני חלק פעיל בחיי החברה בבית הספר, והתגלה כמנהיג המקובל על חבריו.

כשסיים את לימודיו היסודיים, הומלץ רני להמשיך את לימודיו בבית הספר התיכון למחוננים "אורט" בנתניה. בתקופה זו הוא התבגר והפך לעלם חסון, רחב כתפיים, בעל עיניים יוקדות, פעלתן ונמרץ. הוא סיים כיתה י"א ויצא לעבוד עבודות מזדמנות, עד שהגיע מועד גייוסו לצה"ל.

במאי 1980 התגייס רני, ושירת תחילה בחיל השריון כנהג טנק. לאחר מכן, הוא הועבר לפי בקשתו ליחידת נח"ל מוצנח. רני עבר קורס נהגים ומילא תפקידו ביחידה כנהג.

ביום כ' בתמוז תשמ"א (22.7.1981), הוא נסע ברכבו ליד ראש העין. בדרך אירעה תאונה, ורן נפגע ונהרג. בן 19 שנים הוא היה במותו. רני הובא למנוחות בבית הקברות הצבאי בפתח תקוה. השאיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח.

מפקד גדודו כתב עליו במכתב תנחומים למשפחתו: "רני היה חייל למופת, שקט, אחראי, רציני, מילא תפקידו באופן הטוב ביותר, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה חברתית, בתוך חוג ידידיו. הוא היה מודע לדרישות היחידה ועמד בהצלחה בכל משימה שהוטלה עליו. רני עוצב בביתכם ובהשראתכם, ובנוסף לתפקידיו בצבא היה קשור לביתו ולמשפחתו בקשר אמיץ. דמותו תהיה לסמל ולאות כחייל מעולה, ידיד נאמן, חבר בכל עת ובן אוהב".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה