תפריט נגישות

רב"ט רן רני אנלין ז"ל

רן אנלין
בן 20 בנפלו
בן חנה וזאב
נולד בפתח תקוה
בי"ח בתמוז תשכ"ז, 26/7/1967
התגייס ב-6.3.1986
שרת בחטיבת הנח"ל גד' 932
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ה באדר תשמ"ז, 26/3/1987
מקום נפילה: חושניה
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
חלקה: 4, שורה: 1, קבר: 6.
הותיר: הורים, אחות - נטע ואח - שגיא

קורות חיים

בן חנה וזאב. נולד ביום י"ח בתמוז תשכ"ז (26.7.1967) בפתח תקווה. במלאת לו ארבע שנים העתיקה המשפחה את מגוריה להר כנען בעיר צפת. הנוף ההררי והנגישות אל הטבע זימנו לו אפשרויות רבות לטיולים ולהתקשרות אל הסביבה. רן החל את לימודיו בבית-הספר היסודי בעיר צפת ולאחר צאתה של המשפחה לדרום אפריקה לרגל שליחות של האב המשיך שם את לימודיו. בתום תקופת השליחות שבה המשפחה אל ביתה בפתח תקווה ורן המשיך בלימודים יסודיים בכיתה ו' בבית-הספר ע"ש משה הס. עם סיום לימודיו היסודיים פנה לחטיבת-הביניים ע"ש יצחק בן צבי. לאחר-מכן סיים את לימודיו התיכוניים בהצלחה בבית-הספר התיכון ע"ש ברנר במגמה הריאלית-פיסיקלית.

היה ילד פעיל וברוך כשרונות, שהתעניין בתחומים רבים ושונים. מגיל צעיר בלטו נטיותיו בתחום הכתיבה. תחילה כתב שירים ולאחר-מכן שימש כחבר-מערכת של עיתון בית-הספר במשך ארבע שנים. התעניין במדע, בהכרת הארץ ובארכיאולוגיה. לצד כל אלה עסק בפעילות ספורטיבית בענפים שונים, כגון גלישת צוקים וטיפוס חופשי. הוא הקדיש עתותיו ללימוד נגינה בקלרינט ובקונסרבטוריון. מעבר לכל העיסוקים הללו היה חבר פעיל בתנועת הצופים ושימש כמדריך בשבט 'ראשונים' בפתח תקווה. בעקבות הפעילות בצופים וההזדהות עם רעיונות בדבר חיי שיתוף ושוויון, הצטרף רן לגרעין הנחל 'ספיר', שיצא לקיבוץ חמדת במזרח השומרון.

רן התגייס לשירות בצה"ל בחודש מרס 1986 יחד עם חבריו לשירות בחטיבת הנח"ל.

רן נפל בעת מילוי תפקידו ביום כ"ה באדר תשמ"ז (26.3.1987) בחושנייה שברמת-הגולן, בתאונת-אימונים, בהתהפך הנגמ"ש שבו שימש כנהג. הוא הובא למנוחות בבית-העלמין הצבאי סגולה בפתח תקווה. הניח הורים, אחות- נטע ואח- שגיא.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד היחידה על שאיפתו של רן לחיות על-פי אידיאלים של הגשמה אישית ועל היותו חבר אהוב בפלוגה, שמילא משימות ותפקידים במסירות. בעזבונו נותרה אסופת שירי ילדות. שניים מהשירים שחיבר הולחנו על ידי רון וידברג והושמעו במסגרת כנס מקהלות ילדים. המשפחה הנציחה את שמו בנטיעת חורשה בת 1,000 עצים ביערות הקרן הקימת לישראל בגבעת-כח.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה