תפריט נגישות

סגן אליעזר לייזר קנדלשטיין ז"ל

אליעזר קנדלשטיין
בן 21 בנפלו
בן בוניה ויהושע
נולד במחנים
בכ"ג באלול תש"ח, 27/9/1948
התגורר בגבעת השלושה
התגייס ב-מאי 1967
שרת בסיירת שקד
נפל בפעילות מבצעית
בי"ג באייר תשכ"ט, 1/5/1969
מקום נפילה: תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: קיבוץ גבעת השלושה

קורות חיים

אליעזר (לייזר) בן יהושע ובוניה, נולד ביום כ"ג באלול תש"ח (22.9.1948) בקבוץ מחניים. בשנת 1952 עבר עם הוריו לקבוץ גבעת-השלושה ולמד שם בבית-הספר היסודי ובבית-הספר התיכון. היה חבר בתנועת "הנוער העובד" והיה שחק מעולה בכדורסל. אליעזר אהב את הטבע והיה מתפע מן הנוף, מן החי ומן הצומח. הוא אהב לערוך טיולים בחיק-הטבע ובכלל אהב את הטוב והיפה שבחיים ונהנה מקריאת שירה ומהאזנה למוסיקה. הוא היה טוב לב והאמין שהאדם ביסודו הוא טוב לכן היה נחלץ תמיד ללמד סנגוריה עלחבר שחטא. הוא יה תלמיד חרוץ ושקדן ועשה כל מה שהוטל עליו ברצינות ובאחריות. הוא היה אחראי בתכלית וללא פשרות - בלימודים, בעבודה ואף בשירות הצבאי.

אליעזר גוייס לצה"ל במאי 1967 והתנדב לסיירת "שקד".עבר קורס צניחה, קורס מכי"ם וקורס קצינים. בשירותו בצבא הצטיין באומץ-לבו ובמסירותו. אליעזר השתתף בעשרות פעולות בחייו בצבא, נלחם באומץ והצליח בכולם. ביום י"ד באייר תשכ"ט (1.5.1969), כשתים-עשרה שעות אחרי שנפצע בראשו בהפגזת אוייב באיזור תעלת סואץ, מת מפצעיו. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות בגבעת-השלושה. לאחר נפילתו הועלה לדרגת סגן.

בן 21 בנפלו.

מפקד יחידתו כתב עליו במכתב תנחומים להוריו, כי בשעה שהעביר אותו מהמוצב למסוק היה בהכרה מלאה ואמר: "אני חזק, אני חזק", ולמרות הכאבים הבטיח להחזיק מעמד ולחזור. הוא מספר כי הכיר באישיותו המיוחדת של אליעזר ובסגולותיו הנפלאות, וכי נכנס ליחידתו במלוא המרץ, מלא יוזמה ומוכן להתנדב לכל משימה.

ב"שלושים" לנפילתו הוציאה לאור גבעת-השלושה - הקיבוץ המאוחד את "עלון הגבעה" כנר לזכרו; בניסן תש"ל יצא לאור הספר "בפרוח השושן", להנצחת שמו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה