תפריט נגישות

רב"ט דוד גלדשטיין ז"ל

דוד גלדשטיין
בן 18 בנפלו
בן ציונה ופנחס
נולד בפתח תקוה
בכ"ח בטבת תשט"ו, 22/1/1955
התגייס ב-אפריל 1973
שרת בחטיבת הצנחנים גד' 890
נפל בקרב
בי"ד בתשרי תשל"ד, 10/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: אבו רודס
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
חלקה: 2, שורה: 3, קבר: 26.
הותיר: אב, אם ואח

קורות חיים

דוד גלדשטיין בן ציונה ופנחס נולד ביום כ"ח טבת תשט"ו (22.1.1955) בפתח תקוה. למד בבי"ס פיק"א, בתיכון ע"ש "אחד העם" והשלים את לימודיו ב"קולג' תיכון" ברמת גן. השתייך לתנועת הצופים והדריך בגדנ"ע. התנדב "לצופי אש" ו"למגן דוד אדום". דוד היה חרוץ ונבון, בעל חוש חברתי ונטייה בולטת לפעילות צבורית.

דוד גוייס לצה"ל בשלהי אפריל 1973 והתנדב ליחידת חיל רגלים מוצנח. גם ביחידתו בצבא נודע דוד עד מהרה כחייל אחראי ומסור לתפקידו. ידידים ידעו, כי תמיד יוכלו לפנות אליו וימצאו אוזן קשבת ולב אוהב. דוד הקפיד לשלוח מכתבים להוריו ולאחיו הצעיר, שרון, וכשביקר בבית לא הרבה לספר על חייו בצבא, כדי שלא להדאיג את הוריו. כשפרצה מלחמת יום הכיפורים לחם דוד כרובאי בחזית הדרום. במסירות ובאומץ לב השתתף בקרבות הבלימה נגד המצרים. ביום י"ד בתשרי תשל"ד (10.10.1973) נפגע דוד ונהרג מהפצצה אווירית באזור אבו-רודס.

הוא הובא למנוחת עולמים בפתח תקוה. השאיר אחריו אב, אם ואח. לאחר נופלו הועלה לדרגת רב"ט. בן 19 בנפלו.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב שר הביטחון: "דוד ז"ל שירת בחיל הרגלים. הוא היה חייל טוב וחבר מצויין. דוד היה אהוד על כל מי שהכירו".

בין השירים שהותיר אחריו, שירים על חורבן ותקומה, על אהבת הארץ ועל מאורעות מן ההיסטוריה שלה, מצוי שיר אחד, שיד הגורל מציגה עתה באור נוגה. האמנם קונן דוד בלא דעת, בשירו "האם", על גורל אמו השכולה? "האם על הגבעה למה דווקא אני / מדוע בני / ולא אחר הוא, ולא חבר?"

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה