תפריט נגישות

טוראי יצחק צחי רודניצקי ז"ל

יצחק רודניצקי
בן 19 בנפלו
בן רבקה ומשה
נולד בפתח תקוה
בכ"א בניסן תשכ"ג, 15/4/1963
התגורר בפתח תקוה
התגייס ב-3.8.1981
שרת בחטיבת הצנחנים גד' 890
נפל בקרב
בי"ט בסיון תשמ"ב, 10/6/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: דמור
באזור לבנון
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
חלקה: 3, שורה: 2, קבר: 4.
הותיר: הורים ושני אחים

קורות חיים

יצחק (צחי) בן רבקה ומשה נולד בפתח תקוה ביום ט' בשבט תשכ"א, 15.4.1963. היה הבן הבכור במשפחתו. למד בבית הספר היסודי "הדר" בכפר גנים. סיים את לימודיו בביית הספר המקצועי לטכנאים והנדסאים "עמל ב'". צחי היה צעיר חייכן, בעל אופי רגיש, שהתחבב בנקל על הבריות. הוא אהב לעזור לזולת וחיבב מאוד חיות מחמד. אהב שירה ואהב את ארץ ישראל.

צחי התגייס לצה"ל ביום 3.8.1983 ושירת בחיל הצנחנים. הוא עבר אימוני טירונות, ולמרות מגבלותיו הגופניות עבר את מסלול אימוני הצנחנים.

כשהחל מבצע שלום הגליל, נמנה צחי על כוח שנחת בדאמור וניהל שם קרבות עזים. צחי נפל בקרב, בעת הפצצת חיל האויר ביום החמישי למלחמה, י"ט בסיון תשמ"ב, 10.6.1982. ימים אחדים נחשב לנעדר, עד שזוהתה גופתו. הובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית בבית העלמין בפתח תקוה.

השאיר אחריו הורים ושני אחים. בן 19 בנפלו.

מפקד יחידתו כתב למשפחתו: "מי כמוכם יודע מה קשה היתה דרכו של צחי בפלוגה, עקב בעיות רפואיות והתמודדות עם מנטליות, שאולי לא היה רגיל אליה. בכל אלה עמד, עם הרבה רצון, אמונה ואהבת הארץ. הוא עשה דרכו בפלוגה ורכש בה את מקומו".

שמו הונצח בבית הכנסת בכפר גנים. אחרי נופלו נמצאו במחברת בביתו שירים שכתב ובהם: "יורקים עליה, שמה מושמץ / נוטשים אותה ויופה מושחת / אך לי היתה ולעד תהיה / מקור הגאוה".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה