תפריט נגישות

רב"ט יוסף חביב ז"ל

יוסף חביב
בן 21 בנפלו
בן לאה ויחזקאל
נולד בפתח תקוה
בה' באלול תשט"ז, 11/8/1956
התגייס ב-מאי 1975
שרת בחיל השריון ביסל"ש 857, חיל הקשר והתקשוב
נפל בעת שירותו
בט' בטבת תשל"ח, 19/12/1977
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
הותיר: הורים ושלושה אחים

קורות חיים

בן יחזקאל ולאה. נולד ביום ה' באלול תשט"ז (11.8.1956) בפתח-תקוה. למד בבית-הספר היסודי על-שם א. ד. גורדון שבעיר.

היה תלמיד חרוץ וממושמע. בגיל אחת-עשרה הצטרף לתנועת הצופים ומצא סיפוק רב בפגישותיו עם חבריו בתנועה ובטיולים המשותפים שנערכו במסגרת תנועת הנוער. כן היה אוהד נלהב של ענפי-ספורט שונים - כצופה וכשחקן. משסיים יוסי את בית-הספר היסודי, נרשם לבית-הספר העל-יסודי 'עמל' שבפתח-תקוה. בית-ספר זה לא ידע להציע לו מקצוע ההולם את כישוריו ואת תחומי התעניינותו, ועל-כן עבר לבית-הספר התיכון 'מישלב' שבתל-אביב. כאן נתאפשר לו לשלב את לימודיו עם רכישת מקצוע, שעמד בראש כל מאוייו: אלקטרוניקה. אלא שבאותו זמן פרצה מלחמת יום-הכיפורים ִרוב המורים גויסו, והיו עיכובים בלימודים. ההורים סייעו בידי יוסי להתגבר על הקשיים על-ידי רכישת מכשירים ואבזרים, שבעזרתם ניתן לו לעסוק בבית בעבודה מעשית במקצוע. כן רשמוהו לקורס של המכונים הבריטיים, ומהם קיבל חומר-לימוד בכתב. את תעודת-הבגרות רכש בבחינות אכסטרניות, לאחר שקיבל דיחוי של שנה אחת לשירותו הצבאי. מצעירותו היה יוסי נער רגיש וחולני, אבל הוא לא הציק להוריו, היה שקט וקיבל כל סבל באהבה. היה נוח לבריות ולא התערב בעסקי אחרים. לא דיבר רעות על אדם. בבוא היום, בצבא, נרשם לו הציון: "ישר, צנוע, חרוץ, אחראי ועדין." וכך היה גם בחייו האזרחיים לפני כן.

במאי 1975 גויס יוסי לצה"ל והוצב לחיל-הקשר. עבר קורס קווני-שדה, ולאחר-מכן - קורס טכנאי-קשר. עלה לדרגת רב"ט. במרוצת הזמן הוצב לתעסוקה בבית-הספר לשריון. אבל המחלות לא הרפו ממנו, הוא אושפז בבית-חולים ונפטר בעת- שירותו ביום ט' בטבת תשל"ח (19.12.1977). הובא למנוחת-עולמים בחלקה הצבאית של בית-הקברות שבפתח-תקוה.

בן 21 במותו.

השאיר אחריו הורים ושלושה אחים.

"צניעותו, ענוותו ונפשו העדינה הן שאפיינוהו בכל מעשיו" כתב מפקד היחידה של יוסי למשפחה השכולה. ההורים הנציחו את זכרו של יוסי בבית-הספר על-שם א. ד. גורדון, שעשה בו את צעדיו הראשונים לחינוכו - בחדר-הטבע הוצבו שלושה מיקרוסקופים ומדף-ספרים וכן נתרם גביע נודד לתחרויות-ספורט כיתתיות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה