תפריט נגישות

סמל אליהוא דגני סולומינסקי ז"ל

אליהוא דגני
בן 22 בנפלו
בן גאולה ושרגא
נולד בתל אביב
בכ"ח בסיון תשי"א, 2/7/1951
התגייס ב-4.5.69
שרת בחיל השריון חט' 673, גד' 106
נפל בקרב
בכ"ז בתשרי תשל"ד, 23/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: סיני
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

אליהוא, בן גאולה ושרגא, נולד ביום כ"ח בסיון תשי"א (2.7.1951) בתל-אביב. הוא למד בבית-הספר היסודי "פיק"א" בפתח-תקוה, ואחרי כן המשיך את לימודיו בבית-הספר המקצועי "עמל" בפתח תקוה, במגמה של מסגרות, ובבית הספר הטכני של חיל האוויר, במגמה של מכונאות מטוסים. אליהוא (שכונה במשפחה "אליושי") גדל בפתח תקוה. בילדותו סבל מברונכיט, ולדברי אמו, הציקה לו המחלה מאוד עד לשנתו השלוש עשרה. בזכות מאמציה הרבים של האם התגבר על מחלתו. לאחר שהבריא, הרבה לשחק עם חבריו. אליהוא אהב ספורט, ובמיוחד כדורגל וכדורסל, ובבית הספר הצטיין בפעילות בענפי ספורט אלה. כמו-כן היה חובב מוסיקה נלהב ויכול היה לשבת שעות ארוכות ולהאזין למוסיקה מסוגים שונים: מוסיקת פופ, מוסיקה קלסית ועוד.

אליהוא גויס לצה"ל בתחילת מאי 1969 והתנדב לסיירת "שקד" המהוללת של חיל הרגלים. לאחר סיום הטירונות ולאחר ששירת בפלוגת המפקדה, הועבר לחיל השריון, השתלם בקורס מקצועות טנק, והוצב כנהג טנק "סנטוריון" בגדוד שריון בחטיבת "ברק" ברמת הגולן. הוא החל להשתלם בקורס מפקדי טנקים, אך מחמת בריאות לקויה - הורד הפרופיל הרפואי שלו והוא הועבר לחיל הכללי ושירת כפקיד בשלישות הראשית. לאחר ששוחרר מהשירות הסדיר, הוצב לשירות מילואים בהג"א. בצאתו לחיים האזרחיים הצליח אליהוא להגשים את שאיפת חייו ופתח בתל-אביב חנות לתקליטים ולצורכי מוסיקה. הוא עשה בחנות את רוב יומו ונהנה מאוד מעבודתו.

אליהוא היה טוב לב ורחש אמון לחבריו הרבים. הוא היה תוסס ומלא שמחת חיים. ביוני 1972 נשא אישה, אולם הנישואין לא עלו יפה והזוג נפרד. אליהוא היה קשור מאוד לאמו ונהג לספר לה על מעשיו ועל בילוייו.

שבוע אחרי שפרצה מלחמת יום הכיפורים התנדב אליהוא לשרות מילואים ושובץ לצוות טנק, לתקופת המאמץ המלחמתי. הוא השתתף בקרבות בסיני כנהג טנק, וביום כ"ז בתשרי תשל"ד (23.10.1973), בקרב שריון בשריון בציר הג'ידי, מצפון לאגם המר, נגד כוחות גדולים של הארמייה השלישית של המצרים, נפגע הטנק שלו פגיעה ישירה ואליהוא נהרגיחד עם כל צוות הטנק. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בפתח-תקוה.

השאיר אחריו הורים, אח ואחות.

לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.

בן 22 בנפלו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה