תפריט נגישות

רב"ט אליהו שטמפר ז"ל

  • נר

    הודלק ע"י אורית וגנפלד בתאריך 24/04/2023

    אליהו דודי היקר , דמותך ליוותה אותי לאורך חיי מגיל ינקות המבט שלך הבלורית סיפור חייך וסיפור הגבורה שלך הפכו לחלק מחיי. לא זכיתי להכירך אבל הכאב חלחל לתוכי דרך אימי דרך סבתי וסבי ועדיין מרגישה במין קשר מיוחד שנקשר בנשמתי אליך למרות שלא נפגשנו מעולם. השנה חשבתי על כך שלו נשארת בחיים היית היום בן 93 כמה חויות,נסיונות אהבות חברויות היית יכול לצבור חיים שלמים שקופחו בטרם עת.עצוב... יהי זכרך ברוך

  • נר

    הודלק ע"י אבישי והב יו"ר יד לבנים פתח תקווה בתאריך 23/04/2023

    מתכבד להדליק נר זיכרון להדהד ולהוות אור,זיכרון ודרך לרגלינו. יהא זכרם ברוך לעד.
    בזיכרון האומה ובזיכרון עירנו פתח תקווה.
    והב אבישי יו"ר יד-לבנים פתח תקווה יום הזיכרון תשפ"ג.

  • נר

    הודלק ע"י רמי גרינברג ראש העיר פתח תקווה בתאריך 23/04/2023

    בשם כל תושבות ותושבי העיר ובשמי, אנו מרכינים ראש ומדליקים נר לזכר אלו אשר מסרו נפשם למען תקומת מדינת ישראל ובהם בניה ובנותיה של העיר פתח תקווה, אשר נפלו במערכות ישראל. יהא זכרם ברוך.
    רמי גרינברג-ראש העיר
    יום הזיכרון תשפ"ג.

  • נר

    הודלק ע"י רוני ו בתאריך 12/04/2021

    כל שנה נזכר בבכי של סבתא לאורך השנים על אחיה שנפל, כ"כ הרבה סיפורי גבורה כ"כ הרבה צער. רב טוראי אליהו שטמפפר...נין ונכד למייסדי פתח תקווה ורוח-ראשונים זו עיצבה את דמותו הרוחנית של אליהו. תחילה למד אליהו הירבה לקרוא ולהתעמק בספרים, כי אהב השכלה ודעת אליהו, בן בנימין ושרה, נולד בכ"ג במרחשון תרצ"א בפתה-תקוה. נין ונכד למיסדי פתח-תקוה. רוח-ראשונים זו עיצבה את דמותו הרוחנית של אליהו. למד בבית- הספר העממי "נצח ישראל" ואחר-כך בגימנסיה "נצח-ישורון", שבה היה מטובי התלמידים. הרבה לקרוא ולהתעמק בספרים. תאב השכלה ודעת. תורת הכימיה משכה את לבו ובדעתו היה להשתלם בה ועם זאת הגה בתורה ובתלמוד. נער אדוק היה, חבר תנועת "בני-עקיבא" ומדריך מסור בה. בן 14 הצטרף לגדנ"ע וכעבור שנה היה בו מדריך ומאמן. כבן 16 נשלח לקורס מפקדים, קיבל תפקיד של מפקד-כיתה וכעבור שנה עלה לדרגת מפקד-מחלקה. רבה היתה השפעתו על פקודיו שאהבוהו וכיבדוהו כאחת. יומים לאחר שכתב את בחינת-הגמר שלו בגימנסיה, בסוגית הגמרא, יצא לקלט לשירות מלא ומיד השתתף בקרבות משמר- העמק, עמק הירדן, הדגניות וצמח, במבצע "חירם" לטיהור הגליל (בו נפצע ברגלו). בקרבות יודפת, והוא אך בן 16 וחצי. כבן 17 נשלח לקורס מפקדים קרביים ואחרי-כן נספח לפלוגת הפשיטה בדרגת סמל פלוגתי. שימש לפקודיו דוגמה למסירות-נפש ולאומץ-לב. נפל ב-17 בדצמבר 1948 בקרב על משלט חרבת-מעין, כאשר הוא וחבריו יצאו בארבעה ג'יפים להתקיף את המצרים שהחזיקו במשלט. בשעת ההסתערות עלה הג'יפ שלו על מוקש והוא נהרג. היה קבור במשק גבולות. ב-11.8.1949 הועבר לנחלת-יצחק. בן 18 בנפלו. הסתדרות "בני- עקיבא" יסדה ספריה לזכרו וקראתה על שמו. אומנם לא פגשתי אותך לעולם, אבל קראתי את כל הספרים ואני מכיר אותך, תודה שנלחמת בשבילנו, אתה מודל להערצה לדיראון עולם. לכל משפחה כמעט יש מכר או חבר קרוב שנפגע, כל מה שנותר לנו זה לקדש את הארץ הזאת כל יום מחדש ולתת להם להיות גאים שהמטרה שלהם הוגשמה ואנחנו כאן בשביל להישאר!

  • נר

    הודלק ע"י רוני ו בתאריך 12/04/2021

    היה אחלה בחור מסכן

  • נר

    הודלק ע"י רמי גרינברג - ראש העיר בתאריך 28/04/2020

    בשם כל תושבות ותושבי העיר ובשמי אני מתכבד להדליק נר זכרון זה לכבוד כל הנופלות והנופלים וחללי העיר פ"ת. יהא זכרן וזכרם ברוך. רמי גרינברג - ראש העיר. יום הזיכרון תש"ף.

  • נר

    הודלק ע"י אבישי והב – יו"ר המשפחות השכולות פ"ת בתאריך 28/04/2020

    כפי שאומר הנביא ירמיהו: "כי מדי דברי בו זכור אזכרנו עוד". נזכור את הנופלים מדור לדור. יהי זכרם ברוך. יום הזיכרון תש"ף.

  • נר

    הודלק ע"י גלעד בריל בתאריך 07/05/2019

  • נר

    הודלק ע"י רמי גרינברג ראש העיר פתח תקווה בתאריך 06/05/2019

    בשם כל תושבות ותושבי העיר ובשמי, אני מתכבד להדליק נר זיכרון זה לכבוד כל חללות וחללי העיר יהא זכרן וזכרם ברוך רמי גרינברג- ראש העיר. יום הזיכרון תשע"ט

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה