תפריט נגישות

פקד שמעון אבגי ז"ל

שמעון אבגי
בן 27 בנפלו
בן סוזן (סולטנה) ואלי
נולד בבאר שבע
בה' בכסלו תש"ל, 15/11/1969
התגורר בדימונה
התגייס ב-3.11.1987
שרת במשטרת ישראל משמר הגבול (מג"ב)
נפל בעת מילוי תפקידו
בז' בתשרי תשנ"ז, 20/9/1996
מקום נפילה: כביש אדוריים
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: דימונה
הותיר: משפחה בת תשע נפשות, אישה ובת

קורות חיים

פקד שמעון איבגי ז"ל, נולד לסוזן ואלי איבגי בה' בכסלו תש"ל (15.11.1969) בבאר-שבע, למשפחה בת 9 נפשות.

שמעון ז"ל היה גבה קומה תמיר ונאה למראה, סיים את ביה"ס היסודי "שילה" (בית ספר דתי) בדימונה, עבר לבני ברק ובהיותו בן 15 חזר לדימונה לביה"ס התיכון "אפלמן" וסיים 11 שנ"ל, עסק בתחומים רבים כגון: פיתוח גוף, כושר וריצה.

התגייס לצה"ל לצנחנים ב-3/11/87 עבר גיבוש ועבר למג"ב במרץ 88'. שמעון ז"ל סיים שירות סדיר במג"ב בית לחם, שם גם שירת בקבע, נשלח להשלמת 12 שנות לימוד ביפו.

שמעון אהב את המולדת ואת השירות הצבאי. בצבא הגיע להישגים מדהימים בזמן קצר. אהב את העבודה למרות שהיתה קשה וכרוכה באחריות כבדה. הוא תיפקד כמפקד פלוגה, סמכו עליו. היה מפקד קשוח וחבר גם יחד.

בתאריך 14.3.1993 נשא לאשה את שולה ובתאריך 10.6.1994 נולדה בתו, שיר הקטנה. ב-1993 נשלח לקורס קצינים בבה"ד 1, חזר להשלמה בבא"ח (בסיס אימונים חילי), סיים בדרגת פקד וחזר לחברון בתפקיד קמב"ץ. תקופה זו עברה בתנאים מיוחדים ורוב הזמן הוא נאלץ להשאיר את רעייתו שולה ובתו שיר הקטנה לבד.

המנוח היה בן 27, אך עם ניסיון וחכמה של מבוגר, ידע לעזור לכולם בכל צרה, היה טיפוס מצליחן. היה לו קסם וברכה בידיים. השיג כל מטרה ששאף אליה. המושג "בעיה" לא היה קיים אצלו! "בכל מצב אפשר להסתדר", היה אומר. שמעון ז"ל היה אדם פתוח, רחב לב, אהב לעזור לזולת, גם מבלי להכירו אישית, אדם עניו שלא אהב להתפאר ולהבליט את עצמו.

כיבוד אב ואם ועזרה לזולת היו ערך עליון אצלו. בן שדאג לקחת את אימו החולה לטיפולים רפואיים, דאג לכל התיקונים בבית, דאג לקניות להורים ועזר לאביו לנהל את החנות. על שמעון היה אפשר לסמוך. גם לאחים היה עוזר - תמיד שמעון היה בסביבה, בהעברת דירה אם היה צריך, להביא את אחיותיו מחוץ לעיר לביקור תמיד התנדב, באירועים תמיד היה עוזר, את האחיינים תמיד פינק.

צוין לשבח ע"י מפקדיו וחבריו לבסיס: מדובר היה בקצין מצטיין שקיבל עיטורים רבים וציונים לשבח, ואפילו הוצא עליו "חוזה" בשביל להורגו מכיוון שהרג בכיר (מבוקש).



פעולות הנצחה לזכרו:

*שיעורי נשים בביתו.

*שיעורי נשים בבית הכנסת ליד ביתו.

*תהילים לילדי השכונה בבית הוריו ובבית הכנסת.

*נתרמו מזגנים לבית הכנסת "אהבת אליהו" בדימונה לעילוי נשמתו.

*חולקו סידורים, תהילים, מגילות אסתר, הגדה לפסח, וכל מיני ברכונים לעילוי נשמתו ע"י הוריו ומשפחתו.

*נפתח בית כנסת על שמו בבסיס בו הוא שירת ונתרמו לשם ספרים וכיסויים לספר תורה וכו'.



"יהי זכרו ברוך"

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה