תפריט נגישות

רב"ט ששי ששון זך זליכה ז"ל

ששי זך
בן 19 בנפלו
בן פרח ויחזקאל
נולד בפתח תקוה
בט' בניסן תשי"ד, 12/4/1954
התגורר בפתח תקוה
התגייס ב-18.2.1973
שרת בחיל השריון חט' 7, גד' 77
נפל בקרב
בי"א בתשרי תשל"ד, 7/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: מעוז מפרקת
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים ושלושה אחים

קורות חיים

ששי, בן פרח ויחזקאל, נולד ביום ט' בניסן תשי"ד (12.4.1954) בפתח-תקוה. הוא למד תחילה בבית-הספר היסודי "קרית מטלון" בפתח תקוה. סיים את לימודיו בבית-הספר התיכון "אנקורי" בתל-אביב. ששי היה תלמיד חרוץ ושקדן. מוריו מציינים כי היה חבר נאמן ומסור והיה תמיד נכון לעזור לזולת. בזכות תכונות אלה הפך ברבות הימים למנהיג הטבעי של בני כיתתו. הוא היה חובב ספורט וכבר בגיל שמונה הצטרף לקבוצת הכדורגל של "מכבי" פתח-תקוה ונחשב בה לאחד השחקנים המצטיינים. לפני גיוסו לצה"ל שימש ראש קבוצת הנוער של "מכבי" פתח-תקוה ופעמים רבות אף זכה בגביע השחקן המצטיין. מטבעו היה אופטימי, עליז וחברותי. היה בן מסור להוריו ודואג למשפחתו.

ששי גויס לצה"ל בסוף פברואר 1973 והוצב לחיל השריון. לאחר סיום הטירונות השתלם בקורס תותחני טנקים וסיים כחניך מצטיין. הוא אהב את החיים בצה"ל והיה גאה בחיל השריון. מפקדיו מציינים כי היה חייל אחראי ומסור לתפקידו ושימש דוגמה לחבריו במזגו הנוח ובצייתנותו. ביחידתו קנה לו חברים רבים וכולם מעידים עליו, שהיה מוכן תמיד לעזור בעצה או במעשה.

ערב פרוץ מלחמת יום הכיפורים היה ששי בביתו בחופשה מיוחדת. הוא מיהר להצטרף לכוח של חיל השריון, והשתתף בקרבות הבלימה בגזרה הצפונית של סיני. ביום י"א בתשרי תשל"ד (7.10.1973) נפגע בהפגזה ליד מוצב "מפרקת", ונהרג. זמן רב נחשב כנעדר, אולם כארבעה חודשים לאחר נפילתו זוהתה גופתו והוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בקרית-שאול.

לאחר נופלו הועלה לדרגת רב-טוראי. כשנה לאחר נפילתו הוסב שמה של קבוצת הנוער "מכבי פתח-תקוה" על שמו של ששי זך.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה