תפריט נגישות

סמ"ר שטו טספו ז"ל

שטו טספו
בן 21 בנפלו
בן סגדיה וקפלה
נולד באתיופיה
בכ"ט בשבט תשנ"ו, 19/2/1997
התגורר בפתח תקוה
התגייס ב-25.7.2016
שרת בחטיבת גולני סיירת גולני
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ט בשבט תשע"ח, 13/2/2018
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
חלקה: 8, שורה: 1, קבר: 2.
הותיר: הורים, ארבע אחיות ושלושה אחים

קורות חיים

נולד בכ"ט בשבט תשנ"ו, 19.2.1997 באתיופיה. אח של אמבט, מלאק, נטרו, גטנאט, אדיסו, פיטפטיי ואיירוס.

בשנת 2004 עלה ארצה עם משפחתו והתיישבו בפתח תקוה. בשלב מסוים חזר האב לאתיופיה והאם נשארה לגדל את הילדים.

טספו היה חניך במשך 7 שנים במרכז הנוער שברחוב המעפילים בשכונת עין גנים. כנער הוא די חיפש את עצמו אך בשלב מסוים הוא התאפס ובן לילה הפך לגבר בוגר ואחראי באישיות שלו ולקח את עצמו בידיים.

החלום שלו היה להתגייס ליחידה מובחרת, רצה להתגייס לחטיבה טובה ולתרום כמו רבים מבני הקהילה האתיופית שרוצים ללכת ליחידות הטובות ביותר. טספו הלך למכינה קדם צבאית ובתאריך 25.7.2016 התגייס לחטיבת גולני והוצב בגדס"ר גולני כלוחם. רצה להתקדם בצבא ולצאת לקורס מייכים אבל די התלבט כי מאוד היה מחובר לצוות שלו. היה מורעל על הצבא.

סמ"ר שטו טספו נפל בעת מילוי תפקידו ביום כ"ט בשבט תשע"ח, 13.2.2018 בעקבות התנגשות בין משאית לשלושה כלי רכב במחלף ניצני עוז שבכביש 6. יחד איתו נהרגו גם סמ"ר בר יעקוביאן ז"ל וסמ"ר שילה סימן טוב ז"ל.

בן עשרים ואחת בנופלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי סגולה בפתח תקווה.

על מצבתו כתבו אוהביו: "תמיד תהיה יותר חזק מהתירוץ שלך", מיומנו של שטו.

גטנאט, אחיו הגדול של אשטו, מתקשה לדבר על האסון שנפל על המשפחה וסיפר בדמעות: "זה אסון גדול, אני מצטער על אחי שהיה עוזר לאימא. בכל הזדמנות הוא נתן לה כסף וסייע בעבודות הבית".

ילקל אללין, בן דוד שהגיע מנהריה לאחר ששמע על מותו של אשטו, מספר: "זו משפחה טובה וחמה. אשטו היה הילד החמישי, ילד טוב ומיוחד, ציפו ממנו לעתיד גדול. אשטו אהב את גולני ואת הצבא, היה גאה לשרת בקרבי ותכנן להמשיך לשרת בצבא. בחופשות היה הולך לעבוד כדי לסייע לאימו ולמשפחה בפרנסת הבית. הוא לא סיפר בתחילה לאימו שהוא מתגייס לגולני כי אימא שלו לא רצתה שיתגייס לקרבי מתוך דאגה אליו, היא פחדה עליו אבל הוא לא ויתר ותראו מה קרה, הגרוע מכל. אם הוא היה מת במלחמה זה היה בשביל המדינה, אבל הוא מת בתאונת דרכים וחבל. כשהודיעו לי על התאונה מיד התארגנתי ובאתי. ראיתי את זה בחדשות, זה היה מזעזע".

כשהיה מגיע בחופשות מהצבא היה קופץ למרכז הנוער בו גדל והיה יושב עם הנערים, תמיד עם החיוך המקסים שלו והאישיות שובת הלב שלו ומשכנע אותם להתגייס לגולני, הרבה הלכו אחריו והתגייסו וגם אחיו. טספו הותיר אחריו הורים, אח, 2 אחים למחצה, 2 אחיות, ו- 2 אחיות למחצה.

"יהי זכרו ברוך".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה