תפריט נגישות

רס"ן נתי אדרעי ז"ל

נתי אדרעי
בן 41 בנפלו
בן סימי ויוסף
נולד בעכו
בכ"ה בשבט תש"ל, 1/2/1970
התגורר בקיבוץ נחשונים
התגייס ב-25/7/1988
שרת בחיל הקשר והתקשוב בצ"מ חי"ק 388
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ב באלול תשע"א, 21/9/2011
מקום קבורה: נחשונים
הותיר: אישה, שתי בנות ובן, חמישה אחים ושתי אחיות

קורות חיים

בן סימי ויוסף. נתי נולד בעכו ביום כ"ה בשבט תש"ל (1.2.1970), ילד שישי להוריו. גדל במשפחה חמה ואוהבת.

נתי גדל ולמד בעכו. הוא החל את לימודיו בבית הספר היסודי "בית יעקב", והמשיך לחטיבת ביניים ותיכון ב"אמי"ת - קנדי", בו סיים בהצלחה י"ב כיתות. בכל שנות לימודיו היה תלמיד מצטיין ובתיכון אף השתתף בפרויקט של לימוד באוניברסיטה, שאליו נשלחו רק תלמידים בודדים שהישגיהם בלימודים בלטו במיוחד. במקביל ללימודיו הוא עבד זמן מה כעוזר לעורך דין, ובשעות הפנאי התנדב במד"א וסייע בטיפול בחולים ובפצועים.

ביום 25.7.1988 התגייס נתי לצה"ל. שירת כלוחם בחטיבת גולני, וזמן ניכר משירותו עבר בלבנון, בלחימה נגד מחבלים ובמבצעים שתרמו למדינה ולשמירה על חיי התושבים, ומכאן דרכו נסללה להמשך קידום בצבא.

בתום שירות החובה החליט נתי להמשיך לתרום והצטרף לשירות קבע בחיל הקשר, האלקטרוניקה והמחשבים (לימים – חיל התקשוב). הוא עבר קורס קצינים, וסיימו בהצטיינות. במהלך שירותו נטל חלק פעיל במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006. עם השנים התקדם לדרגת רב-סרן. לאורך כל דרכו הפיקודית, זכה להערכה רבה ממפקדיו ומפקודיו.

זמן קצר לאחר שהחל את שירות הקבע נשא לאישה את מורן, ובני הזוג התיישבו בקיבוץ נחשונים, בדרום השרון וזאת לאחר נדודים ממושכים בעקבות תפקידיו.

לזוג נולדו שלושה ילדים: יובל נולדה ב-1994, בשנת 1999 נולדה רוני ומיכה נולד ב-2003.

נתי תרם לא אחת ליצירת מציאות חדשה בתחום הדאגה לסובבים אותו בין אם אלו היו חייליו ובין אם משפחתו. נתי אהב מאוד להשקיע את הזמן הפנוי שלו בחינוך ילדיו, ולהקנות להם ערכים ואהבת מדינת ישראל. נתי היה בעל ואב אוהב ואהוב, הוא הירבה לטייל בארץ עם משפחתו ואהב לפנק אותם בבישולים המגוונים שלו – הכנת מאכלים מיוחדים וגבינות מצויינות.

תחביב נוסף שאותו נתי טיפח מגיל צעיר היה לאסוף דגמי מכוניות. הוא השקיע בכך זמן ומרץ, ועם השנים צבר אוסף דגמים מרשים. האוסף קיים בבית המשפחה, וזוכה להשגחה מסורה של הבן מיכה.

נתי ביצע את כלל תפקידיו בהצטיינות מתוך הרגשת שליחות ואהבת המולדת. נתי דאג לחזק ולטפח את הקשר של היחידה עם הקהילה, כדי להקנות חינוך וערכים לפקודיו ובהתאם לרוח צה"ל.

חלומותיו ועשייתו נגדעו בטרם עת עקב מותו הפתאומי.

רב-סרן נתי נפל בעת מילוי תפקידו ביום כ"ב באלול תשע"א (21.9.2011), מדום לב. מותו הכה בתדהמה את משפחתו, מכריו, מפקדיו ופקודיו. בן ארבעים ואחת בנפלו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בקיבוץ נחשונים. הותיר אישה, שתי בנות ובן, חמישה אחים ושתי אחיות.

כתב אברהם, אחיו הבכור של נתי: "אילולא מותו הטרגי אני יודע כי היה מגיע לגדולות ... כואב לנו מאוד על אובדן האח היקר, שממנו אנו לוקחים המון השראה בחיים".

כתב מפקדו של נתי, אלוף משנה אלי: "לאורך דרכו בחיל התקשוב ביצע נתי מגוון רחב של תפקידים, הן בתחום המבצעי והן בתחום לוגיסטיקת התקשוב. גם לאחר שהחליט להשתחרר מהשירות הצבאי הוא נענה לקריאת המערכת והתגייס חזרה ... נתי שירת משנת 2010 כמפקד בסיס הציוד (בצ"פ) של חיל התקשוב בפיקוד צפון, ועל אף פרק הזמן הקצר הצליח לקדם מאוד את היחידה בתחומים שונים. ביניהם: ביצוע שינויים במבנה הארגוני, התאמת תשתיות הבצ"פ לעשור הבא, טיפול וקליטה של חיילים חרדים, הכשרת חיילים בקורסים אזרחיים שונים, בניית קיר זיכרון לחללי הבצ"פ, הובלת המנון הבצ"פ, הקמת בוסתן ט"ו בשבט, וחיזוק הקשר בין האגודה למען החייל לבסיס".

סיפרה יונת, אחותו של נתי: "בין תכונותיו הרבות של נתי בלטו בעיקר תכונות ההובלה, החניכה וההקשבה. היא היטיב להתמודד עם כל שינוי, אתגר ומשימה שנקרו בדרכו ... במהלך שירותו פעל לא פעם בדרכים נסתרות על מנת לעזור לחייליו בכל מה שהיו זקוקים לו, ולא רצה לפרסם את מעשיו הטובים מכיוון שהתכונה הכי בולטת שלו הייתה ענווה".

כתבו חייליו של נתי: "נתי השקיע ממרצו ומזמנו במטרה לקדם את היחידה ובעיקר לטפח את המשאב האנושי, דבר שהיה נר לרגליו, תוך הפגנת אכפתיות ודאגה עד לאחרון חייליו. נתי היה איש של עשייה בכל רמ"ח איבריו. כשמו כן היה – אדם מלא נתי-נה לאחר".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה