תפריט נגישות

סמ"ר יעקב קובי אשכנזי ז"ל

יעקב אשכנזי
בן 20 בנפלו
בן לינדה ודוד
נולד בפתח תקוה
בא' בתשרי תשל"ט, 2/10/1978
התגורר בפתח תקוה
התגייס ב-20.11.1996
שרת בחטיבת גבעתי גדוד צבר
נפל בעת שירותו
בי' באייר תשנ"ט, 25/4/1999
מקום נפילה: גשר הזיו
באזור הגליל
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
חלקה: 6, שורה: 3, קבר: 3.
הותיר: הורים ואחים - תומר וכפיר

קורות חיים

בן לינדה ודוד. נולד ביום א' בתשרי תשל"ט (2.10.1978) בפתח תקווה. אח בכור לתומר וכפיר. ילד טוב לב ונעים הליכות שכבש את לב סובביו בחיוכו המקסים.

את מרבית שנות לימודיו עשה קובי בעירו - בבית הספר היסודי "הוברמן", בחטיבת הביניים "עלומים", ובתיכון "בן-גוריון". את שנת הלימודים האחרונה השלים בבית הספר האקסטרני "אנקורי".

מגיל צעיר הצטיין קובי בספורט. הוא השתייך למועדון הספורט "מינץ" שבפתח תקווה שם התאמן בשחייה ובטניס, וכן שיחק כדורגל. הוא היה ידוע כ"מלך" השש-בש, ובצבא היה בלתי מנוצח ב"אשקוקי" (שש-בש), שבו מהלך אחד בלתי נכון קובע את גורל המשחק.

קובי היה בחור נאה וחסון, צנוע, נמרץ ודומיננטי, שאהב לצחוק ולבדר את כולם. הוא ניחן בחוש עיצוב ואסתטיקה, ובכל פעם שנחה עליו ההשראה היה משנה את מיקום הרהיטים בבית ומעצב אותו מחדש. היה לקובי גם חוש לעסקים; כבר בילדותו היה יוזם מכירת משקאות ודגלים ליום העצמאות, וביום שקנו לו הוריו זוג אופניים חדש, פירק חלקים מהאופניים הישנים ומכר אותם. בהתבגרו, דיבר על רצונו ללמוד מינהל עסקים.

הבכורה במשפחה, כך מספרת אמו של קובי, התאימה בשלמות לאופיו. קובי תמיד דאג לאחיו כמו אב לבניו, והיווה בעבורם מודל לחיקוי. מסירותו לחבריו הייתה גם היא מוחלטת, ובעתות מצוקה היה מתגייס לעזרה ותומך בכל דרך אפשרית.

קובי השכיל לשלב בין עולמות רבים ונמנע מלהגיע לקיצוניות כזו או כזו. לאחר מותו גילו הוריו כי תרם בקביעות לישיבת "אור דוד" בראשות הרב דניאל זר, וכי היה מאזין לדרשות לפני צאתו לבילויים.

קובי התגייס לצה"ל ביום 20.11.1996, לחיל הרגלים. לאחר טירונות קרבית ב"גבעתי" צלח גם את מסלול הלוחם והוכשר כנהג ברכב מסוג "האמר". הוא היה גאה בכומתה הסגולה, ביחידתו - גדוד "צבר" - 432, בתרומתו לעם ולמדינה, ובמהלך שירותו הספיק להשתתף בפעילויות מבצעיות רבות. חבריו מספרים כי היה אהוד ביותר, וכינויו בין החברים היה "חמש אנטר" - חמש, על שם חמישיית רכבי ה"האמר" שהיה אחד מנהגיה, ואנטר, שפירושו בשפה הערבית "המכובד".

ביום י' באייר תשנ"ט (25.4.1999) נפל קובי בעת מילוי תפקידו בגשר הזיו שבצפון הארץ, בהתהפכות רכב ה"האמר" שבו נהג חברו. החבר נפצע קשה, ואילו קובי נהרג במקום. בן עשרים היה בנופלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי סגולה שבפתח תקווה, הותיר אחריו הורים ושני אחים. לאחר נפילתו הועלה לדרגת סמל-ראשון.

קובי הונצח בעבודה סמינריונית שהוקדשה לזכרו ושבה הועלו קווים לדמותו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה