תפריט נגישות

רב"ט ירוחם שגיא קפלן ז"ל

ירוחם שגיא
בן 23 בנפלו
בן נעמי ושמואל
נולד בפתח תקוה
בט' באייר תשל"א, 3/5/1971
התגורר ביצהר
התגייס ב-יולי 1991
שרת בהרבנות הצבאית
נפל בעת שירותו
בי"א באדר תשנ"ד, 22/2/1994
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 12, שורה: 9.
הותיר: הורים, חמש אחיות - פדותיה, שרה, מוריה, חנה וגילה ואח - שלמה

קורות חיים

בן שמואל ונעמי. נולד ביום ט' באייר תשל"א (3.5.1971), בפתח תקווה, למשפחה בת שבעה ילדים. ירוחם סיים את לימודיו בבית-הספר היסודי "תלמוד תורה" ובישיבת "אור ישראל" בפתח תקווה והמשיך בלימודים תורניים גבוהים בישיבת "פוניבז'" בבני ברק ובישיבת "עוד יוסף חי" בשכם. משהחל את לימודיו בישיבת שכם, קבע את מגוריו ביישוב יצהר שבשומרון. צעיר צנוע ועניו, שהרבה במעשי חסד נדירים ומופלאים. ירוחם, הרגיש, חש במצוקת הזולת והציע עזרתו גם מבלי שנתבקש. את כל מעשי החסד עשה במסירות נפש, בתכלית השלמות. כך עזר למשפחתו של נכה צה"ל, במשך שנתיים, והכשיר את ביתם לפסח. כך אימץ קשישה ערירית, כך טיפל, יום יום במשך חודשים ארוכים, בילדיו הרכים של חייל שעשה שירות סדיר כבעל משפחה וכך טיפל, לאורך שלוש שנים, בתינוקת שנולדה בעת שאביה היה במאסר, עד לשחרורו. ירוחם הקפיד על מצווה קלה כחמורה. בלימוד התורה, בקיום מצוותיה, וביישוב הארץ ראה את המטרות הנשגבות ביותר. ירוחם היה חברותי, אוהב ומסור למשפחתו.

בתחילת חודש יולי 1991, ירוחם גויס, במסגרת ישיבות ההסדר, לשירות חובה בצה"ל. הוא שאף בכל מאודו, לשרת ביחידה קרבית, אך עקב מגבלות ראייה נמנע ממנו להיות חייל קרבי. בסיימו את הטירונות הוצב בחיל הרבנות הצבאית. ירוחם נשלח לקורס מש"קי דת והוצב לשרת כמש"ק דת בגדוד השריון. הוא אהב את שירותו הצבאי, היה מוקף בידידים ובחברים. לדברי חבריו ביחידה, היה ירוחם בחור מבריק, שנון, עקשן, שתמיד עמד ולחם על עקרונותיו, אך יחד עם זאת שפע הומור ונועם הליכות. אחד מחבריו הגדירו: "ירוחם היה חוק, צדק ויושר". מפקדיו ראו בו חייל הממלא את תפקידו ביעילות ובאמונה רבה.

ביום י"א באדר תשנ"ד (22.2.1994), נפל ירוחם בעת שירותו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. בן עשרים ושלוש היה בנופלו. הותיר אחריו הורים, חמש אחיות: פדותיה, שרה, מוריה, חנה וגילה, ואח - שלמה.

בני המשפחה הנציחו את שמו בספרייה תורנית שתרמו לזכרו, בבית הכנסת "בית אברהם" בפתח תקווה, ובתרומת ריהוט, ארון קודש ופרוכת, לבית הכנסת ביישוב יצהר.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה