תפריט נגישות

רב"ט גרשון גרי קליין ז"ל

גרשון קליין
בן 21 בנפלו
בן בריינדל ומנחם
נולד בשפיר
בא' בסיון תשי"ט, 6/6/1959
התגורר בבני ברק
התגייס ב-ספטמבר 1978
שרת בנח''ל של"ת ארצית 9322
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ז באייר תש"מ, 2/5/1980
מקום נפילה: חברון
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים ואחים

קורות חיים

גרשון (גרי) בן בריינדל ומנחם, נולד במושב שפיר ביום א' סיון תשי"ט (6.6.1959). כשהיה בן שנתיים, עברו הוריו לגור בבני-ברק. שם למד בבי"ס "מעלות" והמשיך את לימודיו בישיבה התיכונית "נחל-יצחק" בנחלים. גרשון אהב ספורט, וגילה כשרון מפליא בעבודות יד. בגיל צעיר ידע גרשון להרכיב דגמים של מטוסים. גילה חוש מיוחד לציור, והיטיב לצייר פורטרטים ואירועים ספורטיביים. כל נושא הקשור במסוקים ובמטוסים כבש את ליבו. תקוותו הייתה, כי בבוא מועד גיוסו לצה"ל ישרת בחיל-האויר, ועד לגיוסו הוא התמיד לצייר ולהרכיב דגמים של מטוסים. אחרי שנפל, נשאר בחדרו אוסף מגוון של ציורים ועבודות יד, כולם בנושאים שאהב.

גרשון לא התקבל לשירות בחיל-האויר, בגלל ליקוי שנמצא בעיניו. הוא חיפש מסגרת ההולמת את רוחו ואת דעותיו, והחליט להתגייס במסגרת ישיבת הסדר לחיל-השריון. הוא עבר ללמוד בישיבת "הסדר" בקריית ארבע.

בספטמבר 1978 התגייס גרשון לצה"ל ושירת בחטיבת הנח"ל. עבר אימוני טירונות וקורס נהגי טנק, ועלה לדרגת רב"ט. בין תקופות השירות שלו הוא התמיד בלימודיו בישיבה, עסק בחידושי הלכה, ובאחד מגיליונות הפרסומים של הישיבה הופיעה עבודתו על הנושא "רצח מתוך רחמים, לאור ההתקדמות ברפואה ולאור ההלכה". בליל שבת, י"ז באייר תש"ם (2.5.1980), כשחזר מתפילת ערבית במערת-המכפלה, ליד "בית הדסה" בחברון, נקלע גרשון למארב מחבלים ונהרג. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בקריית שאול.

בן 21 בנפלו.

ראש הממשלה ושר הביטחון דאז, מנחם בגין, כתב עליו למשפחתו: "גרשון היה חייל ולוחם בעל מוטיבציה גבוהה, מסירות וביצוע מושלם. הוא היה חבר למופת ואהוב על הכול".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה